Sobotnie zakupy w Galerii Bronowice mogą być okazją do dobrego uczynku. 15 października, na terenie centrum handlowego, ponownie pojawi się kiermasz charytatywny, który poprowadzą wolontariusze z Fundacji Anny Dymnej „Mimo Wszystko”. To okazja, aby zaopatrzyć się w jesienne akcesoria lub dodatki do domu i wesprzeć przy tym osoby z niepełnosprawnościami.
Organizowane przez fundację kiermasze charytatywne cieszą się dużym zainteresowaniem. Ich wyjątkowy charakter za każdym razem przyciąga wiele osób, które odczuwają chęć pomocy. Podopieczni, wolontariusze oraz przyjaciele fundacji także i tym razem przygotowali wyjątkowe upominki. Wśród rękodzieł znajdziemy ceramiczne miseczki w jesiennych kolorach, aromatycznie pachnące świeczki sojowe, urocze makramy w kształcie liści, dyniowe zawieszki czy ciepłe, ręcznie robione na drutach czapki – idealne na chłodne poranki. Każda osoba, która 15 października wesprze organizację dobrowolną darowizną, będzie mogła wybrać upominek dla siebie i swoich bliskich. Kiermasz będzie czynny w godzinach otwarcia Galerii Bronowice, czyli od 9.00 do 21.00.
Środki zebrane podczas kiermaszu zostaną przeznaczone zarówno na bezpośrednią pomoc podopiecznym fundacji, jak i działania pośrednie. Wsparcie skierowane będzie na bieżące potrzeby ośrodka terapeutyczno-rehabilitacyjnego „Dolina Słońca” w Radwanowicach oraz na budowę i wyposażenie ośrodka wytchnieniowego w Lubiatowie. Ten ostatni ma stanowić przestrzeń, w której zarówno osoby z niepełnosprawnością intelektualną, jak i ich opiekunowie, mogą skorzystać z możliwości wytchnienia. Podopiecznym zapewniona zostanie wówczas opieka oraz wsparcie terapeutów i psychologa, dzięki czemu rodzice mogą skorzystać z wycieczek i innego rodzaju zajęć, aby zregenerować się i ponownie nabrać sił.
Jesienny Kiermasz Charytatywny odbędzie się w najbliższą sobotę – 15 października. W tym dniu będzie można wesprzeć podopiecznych fundacji w ramach zbiórki publicznej o numerze 2022/3419/OR, a także bezgotówkowo, za pomocą datkomatów Donateo.
Głównym celem Fundacji Anny Dymnej „Mimo Wszystko” jest pomoc dorosłym osobom z niepełnosprawnością intelektualną, poprzez wsparcie leczenia, rehabilitacji, edukacji, a także organizację przestrzeni opieki. Fundacja prowadzi dwa ośrodki pomocowe, a także realizuje wiele projektów na rzecz zmian świadomości społecznej, usuwania barier i integracji, takich jak: Festiwal Zaczarowanej Piosenki, Festiwal Twórczości Teatralno-Muzycznej Osób Niepełnosprawnych „Albertina” oraz Akademię Odnalezionych Nadziei.
kontakt dla mediów:
Aleksandra Burak, Open Media, tel. 664 716 024, e-mail: aleksandra@openmedia.pl
********************************************
Galeria Bronowice, „Miejsce na Twój Czas”, to kompleks handlowo-usługowo-rozrywkowy o powierzchni użytkowej wynoszącej 65 tys. m2. Położony w północnej części Krakowa obiekt stanowi ważne dopełnienie przestrzeni handlowej tej części miasta, stwarzając atrakcyjną ofertę dla klientów. Jedną z cech, wyróżniających architekturę Galerii, jest inspiracja krakowską secesją, w subtelny i wyważony sposób wiążąca styl Młodej Polski z nowoczesnością. W Galerii Bronowice znajdziemy sklepy znanych marek z różnych branż i usług, szeroką ofertę restauracyjną oraz szereg udogodnień dla rodziców i atrakcji dla dzieci, a także specjalną propozycję rozrywkowo-kulturalną. Znajduje się tu ponad 150 sklepów, kawiarni i restauracji, marek znanych i lubianych przez klientów m.in.: największy jednopoziomowy hipermarket Auchan, salon Media Markt, jak również dodatkowe usługi i propozycje. Należą do nich m.in.: Punkty Obsługi Mieszkańców, punkty Coworking, Strefa Rozrywki dla dzieci, Poczta Polska. Również przed wejściem do Galerii czeka szereg atrakcji – bezpieczny i kolorowy plac zabaw, stoliki i pola do gry w szachy i bule, boisko do koszykówki, skate park. Do dyspozycji przyjeżdżających jest 2 400 bezpłatnych miejsc parkingowych, usytuowanych na trzech kondygnacjach. Przed Galerią znajduje się także stacja ładowania samochodów elektrycznych, stanowiska naprawy rowerów, a także paczkomat. Inwestorem jest NHOOD Polska.
Notatka prasowa to krótki tekst dziennikarski o charakterze informacyjnym. Jego zadaniem jest powiadomienie odbiorców o jakimś wydarzeniu, usłudze, produkcie, ewentualnie podanie dodatkowych informacji dotyczących tematu. Za pomocą artykułów opublikowanych na bazie notatki możemy budować naszą markę w mediach. Ale aby ktokolwiek chciał ją opublikować, notatka powinna być obiektywna, zwięzła, konkretna, przejrzysta, a przede wszystkim – ciekawa.
Podstawową umiejętnością, jaką powinna wykazać się osoba pisząca notatkę, jest zdolność informowania, przekazywania innym faktów na dany temat. Notatka powinna składać się z tytułu, ewentualnie podtytułów, lidu (pierwszy akapit po tytule zawierający w 2-3 zdaniach najważniejsze informacje), korpusu (kolejnych akapitów).
Wielu PR-owców zapomina, że notatka prasowa to nie artykuł sponsorowany. Powinniśmy wcielić się w rolę dziennikarza i napisać tekst jak najbardziej obiektywny i popierany faktami. Ważne, aby był także zwięzły i zawierał same konkrety bez tak zwanego lania wody.
Nie możemy zapomnieć o prawidłowym formatowaniu. Artykuł musi posiadać chwytliwy tytuł, akapity i śródtytuły. Zwróćmy uwagę na błędy stylistyczne i ortograficzne. Dzięki temu artykuł łatwiej się czyta i dodatkowo zwiększa prawdopodobieństwo, że dziennikarz w ogóle spojrzy na nasza pracę.
Wiele redakcji publikuje tylko takie teksty, które od razu, bez żadnych poprawek i przeróbek nadają się do druku. Dlatego tak ważne napisanie jest dobrej notatki prasowej, która nie będzie wymagać dodatkowej pracy dziennikarza.
Tytuł notatki musi być ciekawy i nie powinien zawierać nazwy firmy. W całym tekście zwróćmy uwagę na to, aby używać jak najmniej wersalików i wykrzykników.
Informacje dla prasy powinny także spełnić jeden podstawowy warunek – być informacją. Nasz komunikat musi być merytoryczny i konkretny, nieść wiedzę na dany temat, a nie odwoływać się do emocji.
Poniżej przedstawimy ci najważniejsze zasady, których musisz przestrzegać tworząc notatkę prasową.
- Zasada odwróconej piramidy. Jak w większości tekstów prasowych, tak i w notatce należy przestrzegać zasady odwróconej piramidy – najważniejsze informacje powinny znaleźć się na początku tekstu, zaś wątki poboczne – na końcu.
- Rozpocznij od chwytliwego, interesującego tytułu. W leadzie przekaż najistotniejsze informacje, napisz, czego przede wszystkim dotyczy notatka. W pierwszych akapitach poinformuj co się wydarzyło (lub będzie się działo), kiedy i gdzie. To miejsce na podstawowe informacje o wydarzeniu. W dalszej kolejności zamieść wypowiedź osoby, którą z różnych względów uznasz za ważną – może to być szef firmy, osoba odpowiedzialna za organizację wydarzenia lub ekspert branżowy. Następnie możesz zamieścić bardziej szczegółowy opis wydarzenia, dodatkowe wypowiedzi, kontekst wydarzenia, jego przewidywane skutki itp.
- Selekcjonuj informacje. Wybierz do notatki tylko takie informacje, które twoim zdaniem okażą się dla dziennikarza najważniejsze. Unikaj zbyt rozbudowanych opisów, trzymaj się zasady “minimum słów – maksimum treści”. Pamiętaj o tym, aby informacje były aktualne i co najważniejsze – prawdziwe. Nie zamieszczaj w notatce prasowej niesprawdzonych danych.
- Zachowaj obiektywność. Staraj się omijać pełne emfazy opisy “najlepszej firmy na rynku, niekwestionowanego lidera swojej branży w całej galaktyce” itp. Skup się na konkretnych danych. Pomyśl, jak możesz uwiarygodnić to, o czym piszesz – czy będą to konkretne liczby, czy może wypowiedzi ekspertów? Unikaj promocji – notatka to tekst prasowy, a nie komunikat reklamowy.
- Zadbaj o odpowiednią formę. Pamiętaj, że notatka powinna mieć określoną długość – można spotkać opinie, że nie może ona przekraczać długością dwóch stron A4, jednak o ile to możliwe, postaraj się zmieścić ją na jednej. Jeśli notatka jest dłuższa, stosuj interesujące i zachęcające do dalszej lektury śródtytuły.
- Postaraj się o to, aby tekst był przejrzysty graficznie, nie przesadzaj też z wielkimi literami i wykrzyknikami.
- Zwracaj uwagę na błędy. Choć wydaje się to truizmem, sprawdź notatkę jeszcze raz przed jej wysłaniem, aby wychwycić ewentualne błędy.
- Dodawaj multimedia. Dołącz do swojej notatki zdjęcia z wydarzenia, materiały wideo, pliki audio z wypowiedziami osób na temat wydarzenia itp. Media bardzo chętnie przyjmują takie materiały i dołączają do publikowanych notatek. To oczywistość, jednak zadbaj o wysoką jakość dodawanych do notatki multimediów.
- Pozostaw namiary. W mailu, do którego dołączasz notatkę lub w samej notatce, zamieść kontakt do siebie lub/i innej osoby, na wypadek, gdyby dziennikarze chcieli uzyskać więcej informacji o konkretnym wydarzeniu.
Leave a comment