Wielkie otwarcie Rodzinnego Edukacyjnego Centrum Rozrywki Ekologicznej RECRE

W najbliższą sobotę (17.09) oraz niedzielę (18.09), w godzinach od 10.00 do 17.00 twórcy Rodzinnego Edukacyjnego Centrum Rozrywki Ekologicznej RECRE zapraszają mieszkańców Warszawy i okolic na wielkie otwarcie. Centrum mieści się na warszawskiej Białołęce, przy ul. Smugowej 46a, na terenie pierwszego Teatru Ekologicznego Bohema House. To pierwsze takie miejsce na mapie Polski, gdzie za pomocą sztuki wysokiej i stanowisk interaktywnych całe rodziny będą mogły sprawdzić osobiście jak dbać o środowisko naturalne.

Bohema House tworzy grupa ludzi wrażliwych na sztukę, która z pasją podchodzi do swoich profesji. To społeczność utalentowanych i ambitnych osób, które nie chcą płynąć z prądem. Pracujemy w różnych miejscach, w biurze, na scenie, przed kamerą, ale naszym wspólnym celem jest zachowanie piękna tego świata. Każdy z nas jest inny, ale dzięki temu możemy tworzyć wyjątkowe rzeczy. Powstanie Rodzinnego Edukacyjnego Centrum Rozrywki Ekologicznej RECRE jest naturalnym uzupełnieniem działalności Teatru Ekologicznego Bohema House. Chcemy, by to była alternatywa dla rozdzielającej rodziny wirtualnej rzeczywistości. – mówi dr Katarzyna Michniewska, pomysłodawczyni i twórczyni Bohema House.

Wyjątkowa ścieżka dydaktyczna będzie służyć rekreacji i nauce przez doświadczenie. Uczestnicy będą podążać po czterech strefach: sportowo-zręcznościowej, wiedzy, rozrywki i muzyczno-teatralnej. W każdej z nich najważniejsze będzie poznawanie sposobów na dbanie o nasze wspólne dobro: planetę Ziemia.

W sobotę i niedzielę, 17 i 18 września 2022 r. na otwarcie RECRE organizatorzy przygotowali szereg atrakcji dla dzieci i dorosłych. Wśród nich: występy artystów Teatru Ekologicznego Bohema House, radosna parada na terenie parku, gry i zabawy, animatorzy, którzy dzielić się będą wiedzą i zagadnieniami ekologicznymi. W ramach dbania o nasze zdrowie środowiskowe 18 września dla wszystkich zainteresowanych będzie dostępna Fura Zdrowia Stowarzyszenia Sarcoma, w której będzie można skorzystać z badania lekarskiego i upewnić się o braku nowotworowych zmian skórnych. Także w niedzielę Park odwiedzi Krzysztof Gonciarz. Start imprezy każdego dnia o godzinie 10.00.

Miejsce: Rodzinne Edukacyjne Centrum Rozrywki Ekologicznej RECRE, ul. Smugowa 46a, Warszawa, Białołęka.

Atrakcje będą równolegle odbywały się na scenie Teatru Ekologicznego Bohema House oraz w zewnętrznych strefach edukacyjnych.

Program:

Sobota, 17 września

10:00 – Parada Artystów Bohema House przy ul. Smugowej, Projekcja spektaklu z wokalem na żywo „Calineczka. Magia tkwi w naturze” (scena Teatru Ekologicznego Bohema House)

11:00 – Przecięcie wstęgi – Oficjalne otwarcie Rodzinnego Edukacyjnego Centrum Rozrywki Ekologicznej RECRE

Scena teatruStrefy edukacyjne
11.00 – Koncert zespołu Beyond Relief – część 1 12.00 – Projekcja spektaklu z wokalem na żywo „Plastikowy Cyrk Doktora Dolittle” 13.00 – Warsztaty taneczne typu TikTok i Reels 14.00 – Projekcja spektaklu z wokalem na żywo „Dziewczynka z zapałkami. Świat smogu” 15.00 – Pokaz eko-iluzji „Magia Recyklingu” 16.00 – Koncert zespołu Beyond Relief – cześć 2 17.00 – Zakończenie piosenką na pożegnanie11.00 – Łamigłówki i kolorowanki edukacyjne 12.00 – Warsztaty upcyklingu – Las w słoiku 13.00 – Warsztaty upcyklingowych portfeli – origami z kartonów po mleku 14.00 – Zabawy chustą animacyjną w kolorach segregacji 15.00 – Warsztaty – mandale z natury 16.00 – Gry ekologiczne

Animacje mimów przez cały czas trwania imprezy.

Niedziela, 18 września

10:00 – Parada Artystów Bohema House przy ul. Smugowej, Projekcja spektaklu z wokalem na żywo „Calineczka. Magia tkwi w naturze” (scena Teatru Ekologicznego Bohema House)

Scena teatruStrefy edukacyjne
11.00 – Koncert zespołu Beyond Relief – część 1 12.00 – Projekcja spektaklu z wokalem na żywo „Plastikowy Cyrk Doktora Dolittle” 13.00 – Warsztaty taneczne typu TikTok i Reels 14.00 – Projekcja spektaklu z wokalem na żywo „Dziewczynka z zapałkami. Świat smogu” 15.00 – Pokaz eko-iluzji „Magia Recyklingu” 16.00 – Koncert zespołu Beyond Relief – cześć 2 17.00 – Zakończenie piosenką na pożegnanie11.00 – Łamigłówki i kolorowanki edukacyjne 12.00 – Warsztaty upcyklingu – Las w słoiku 13.00 – Warsztaty upcyklingowych portfeli – origami z kartonów po mleku 14.00 – Zabawy chustą animacyjną w kolorach segregacji 15.00 – Warsztaty – mandale z natury 16.00 – Gry ekologiczne

9:00-17:00 Fura Zdrowia – Dermatoskopia i konsultacja lekarska w mobilnym gabinecie profilaktyki skóry #FuraZdrowia

Animacje mimów przez cały czas trwania imprezy.

W weekend otwarcia na teren Rodzinnego Edukacyjnego Centrum Rozrywki Ekologicznej RECRE wstęp wolny!

Od poniedziałku 19 września Rodzinne Edukacyjne Centrum Rozrywki Ekologicznej RECRE będzie czynne codziennie w godzinach od 10.00 do 17.00.

Cennik biletów (3-godzinny pobyt):

  • Bilet dla dzieci do lat 3 – bezpłatny
  • Bilet dla dzieci od 3 do 18 roku życia – 20 PLN brutto
  • Bilet dla dorosłego – 25 PLN brutto
  • Bilet rodzinny 4 osoby i więcej na tym samym nazwisku 60 zł

Dowiedz się więcej o PR

Dobrze zorganizowana konferencja prasowa może wzmocnić działania wizerunkowe organizacji, źle przygotowana – może im zaszkodzić.

Jak zorganizować konferencję prasową?

  • Określić cele konferencji – czy rzeczywiście mamy „newsa“, którego możemy przekazać mediom?
  • Ustalić termin, godzinę i miejsce – dokonać rezerwacji sali, sprawdzić, czy w danym terminie nie są organizowane inne konkurencyjne wydarzenia dla prasy; godzina powinna być przemyślana, tak by dziennikarze mieli czas na opracowanie materiałów po zakończeniu konferencji,
  • Zaplanować budżet, który zależy od możliwości organizacji, planowanego rozmiaru konferencji, liczby zaproszonych dziennikarzy i usługodawców wspierających, np. catering czy tłumaczenie, a także ilości i jakości materiałów, które chcemy przekazać przedstawicielom mediów,
  • Opracować bazę dziennikarzy, których chcemy zaprosić,
  • Przygotować zachęcające zaproszenia, wysłać je i potwierdzić udział dziennikarzy,
  • Bardzo dokładnie zaplanować część merytoryczną: kto reprezentuje organizację, kto prowadzi konferencję, co i jak prezentujemy (prezentacja, film, pokaz multimedialny), ile czasu mają trwać wystąpienia, należy przewidzieć czas na pytania od dziennikarzy, przygotować ekspertów, którzy udzielą wypowiedzi dla prasy po zakończonej części oficjalnej itd.,
  • Opracować teczki prasowe – tzw. press kity, w których powinny się znaleźć materiały prasowe, backgrounder (informacja o firmie), kontakt do biura prasowego, materiały graficzne itp.,
  • Dobrze jest przygotować check listę, w której zawrzemy wszystkie punkty związane z organizacją konferencji prasowej,
  • Po zakończeniu konferencji prasowej nie można zapomnieć o przesłaniu materiałów prasowych dziennikarzom nieobecnym, podziękowaniu uczestnikom i gościom, monitoringu mediów i aktualizacji bazy dziennikarzy.

PUBLIC RELATIONS

Notatka prasowa to krótki tekst dziennikarski o charakterze informacyjnym. Jego zadaniem jest powiadomienie odbiorców o jakimś wydarzeniu, usłudze, produkcie, ewentualnie podanie dodatkowych informacji dotyczących tematu. Za pomocą artykułów opublikowanych na bazie notatki możemy budować naszą markę w mediach. Ale aby ktokolwiek chciał ją opublikować, notatka powinna być obiektywna, zwięzła, konkretna, przejrzysta, a przede wszystkim – ciekawa.

Podstawową umiejętnością, jaką powinna wykazać się osoba pisząca notatkę, jest zdolność informowania, przekazywania innym faktów na dany temat. Notatka powinna składać się z tytułu, ewentualnie podtytułów, lidu (pierwszy akapit po tytule zawierający w 2-3 zdaniach najważniejsze informacje), korpusu (kolejnych akapitów).

Wielu PR-owców zapomina, że notatka prasowa to nie artykuł sponsorowany. Powinniśmy wcielić się w rolę dziennikarza i napisać tekst jak najbardziej obiektywny i popierany faktami. Ważne, aby był także zwięzły i zawierał same konkrety bez tak zwanego lania wody.
Nie możemy zapomnieć o prawidłowym formatowaniu. Artykuł musi posiadać chwytliwy tytuł, akapity i śródtytuły. Zwróćmy uwagę na błędy stylistyczne i ortograficzne. Dzięki temu artykuł łatwiej się czyta i dodatkowo zwiększa prawdopodobieństwo, że dziennikarz w ogóle spojrzy na nasza pracę.
Wiele redakcji publikuje tylko takie teksty, które od razu, bez żadnych poprawek i przeróbek nadają się do druku. Dlatego tak ważne napisanie jest dobrej notatki prasowej, która nie będzie wymagać dodatkowej pracy dziennikarza.
Tytuł notatki musi być ciekawy i nie powinien zawierać nazwy firmy. W całym tekście zwróćmy uwagę na to, aby używać jak najmniej wersalików i wykrzykników.

Informacje dla prasy powinny także spełnić jeden podstawowy warunek – być informacją. Nasz komunikat musi być merytoryczny i konkretny, nieść wiedzę na dany temat, a nie odwoływać się do emocji.

Poniżej przedstawimy ci najważniejsze zasady, których musisz przestrzegać tworząc notatkę prasową.

  1. Zasada odwróconej piramidy. Jak w większości tekstów prasowych, tak i w notatce należy przestrzegać zasady odwróconej piramidy – najważniejsze informacje powinny znaleźć się na początku tekstu, zaś wątki poboczne – na końcu.
  2. Rozpocznij od chwytliwego, interesującego tytułu. W leadzie przekaż najistotniejsze informacje, napisz, czego przede wszystkim dotyczy notatka. W pierwszych akapitach poinformuj co się wydarzyło (lub będzie się działo), kiedy i gdzie. To miejsce na podstawowe informacje o wydarzeniu. W dalszej kolejności zamieść wypowiedź osoby, którą z różnych względów uznasz za ważną – może to być szef firmy, osoba odpowiedzialna za organizację wydarzenia lub ekspert branżowy. Następnie możesz zamieścić bardziej szczegółowy opis wydarzenia, dodatkowe wypowiedzi, kontekst wydarzenia, jego przewidywane skutki itp.
  3. Selekcjonuj informacje. Wybierz do notatki tylko takie informacje, które twoim zdaniem okażą się dla dziennikarza najważniejsze. Unikaj zbyt rozbudowanych opisów, trzymaj się zasady “minimum słów – maksimum treści”. Pamiętaj o tym, aby informacje były aktualne i co najważniejsze – prawdziwe. Nie zamieszczaj w notatce prasowej niesprawdzonych danych.
  4. Zachowaj obiektywność. Staraj się omijać pełne emfazy opisy “najlepszej firmy na rynku, niekwestionowanego lidera swojej branży w całej galaktyce” itp. Skup się na konkretnych danych. Pomyśl, jak możesz uwiarygodnić to, o czym piszesz – czy będą to konkretne liczby, czy może wypowiedzi ekspertów? Unikaj promocji – notatka to tekst prasowy, a nie komunikat reklamowy.
  5. Zadbaj o odpowiednią formę. Pamiętaj, że notatka powinna mieć określoną długość – można spotkać opinie, że nie może ona przekraczać długością dwóch stron A4, jednak o ile to możliwe, postaraj się zmieścić ją na jednej. Jeśli notatka jest dłuższa, stosuj interesujące i zachęcające do dalszej lektury śródtytuły.
  6. Postaraj się o to, aby tekst był przejrzysty graficznie, nie przesadzaj też z wielkimi literami i wykrzyknikami.
  7. Zwracaj uwagę na błędy. Choć wydaje się to truizmem, sprawdź notatkę jeszcze raz przed jej wysłaniem, aby wychwycić ewentualne błędy.
  8. Dodawaj multimedia. Dołącz do swojej notatki zdjęcia z wydarzenia, materiały wideo, pliki audio z wypowiedziami osób na temat wydarzenia itp. Media bardzo chętnie przyjmują takie materiały i dołączają do publikowanych notatek. To oczywistość, jednak zadbaj o wysoką jakość dodawanych do notatki multimediów.
  9. Pozostaw namiary. W mailu, do którego dołączasz  notatkę lub w samej notatce, zamieść kontakt do siebie lub/i innej osoby, na wypadek, gdyby dziennikarze chcieli uzyskać więcej informacji o konkretnym wydarzeniu.

Warto wiedzieć

Dzięki systematycznej analizie sytuacji firmy i jej otoczenia, większość sytuacji kryzysowych można przewidzieć. Identyfikacja zagrożeń oraz opracowanie scenariusza ewentualnego kryzysu, pozwala na wdrożenie odpowiednich działań prewencyjnych.

Profesjonalnie prowadzone działania PR zakładają stworzenie kilku podstawowych narzędzi, które wykorzystuje się w komunikacji kryzysowej:

  • podręcznik działań antykryzysowych (ang. Crisis Communication Manual) – mapa procesów komunikacji, które organizacja powinna wdrożyć, aby zminimalizować skutki kryzysu i zapobiec mu w przyszłości. Taki manual zawiera: skład sztabu antykryzysowego z podziałem na funkcje, bazę niezbędnych kontaktów i procedury postępowania w sytuacji kryzysowej,
  • pakiet materiałów antykryzysowych (ang. Crisis Pack) – a w nim między innymi: wzory oświadczeń, informacje o firmie i jej produktach lub usługach, informacje nt. bezpieczeństwa i zarządzania jakością,  informacje nt. stosunku do środowiska, społeczności lokalnych itp.,
  • Q&A (ang. Questions and Answers) – pytania i odpowiedzi, które mają wyjaśnić przyczyny powstania kryzysu oraz co się naprawdę wydarzyło, a także poinformować opinię publiczną o tym, jak organizacja chce opanować sytuację i co się wydarzy w najbliższej przyszłości,
  • informacje dotyczące konktaków z prasą,
  • zestaw materiałów dla pracowników (tzw. Briefing pack) – a w nim krótkie informacje,  co się wydarzyło, co to oznacza dla pracownika, co można zrobić, by pomóc itp.

Warto pamiętać, że komunikacja kryzysowa może pomóc w utrzymaniu wartości firmy nawet wtedy, gdy pojawią się poważne problemy.

Leave a comment

Twój adres e-mail nie będzie widoczny.


*