Wielkie otwarcie Rodzinnego Edukacyjnego Centrum Rozrywki Ekologicznej RECRE

W najbliższą sobotę (17.09) oraz niedzielę (18.09), w godzinach od 10.00 do 17.00 twórcy Rodzinnego Edukacyjnego Centrum Rozrywki Ekologicznej RECRE zapraszają mieszkańców Warszawy i okolic na wielkie otwarcie. Centrum mieści się na warszawskiej Białołęce, przy ul. Smugowej 46a, na terenie pierwszego Teatru Ekologicznego Bohema House. To pierwsze takie miejsce na mapie Polski, gdzie za pomocą sztuki wysokiej i stanowisk interaktywnych całe rodziny będą mogły sprawdzić osobiście jak dbać o środowisko naturalne.

Bohema House tworzy grupa ludzi wrażliwych na sztukę, która z pasją podchodzi do swoich profesji. To społeczność utalentowanych i ambitnych osób, które nie chcą płynąć z prądem. Pracujemy w różnych miejscach, w biurze, na scenie, przed kamerą, ale naszym wspólnym celem jest zachowanie piękna tego świata. Każdy z nas jest inny, ale dzięki temu możemy tworzyć wyjątkowe rzeczy. Powstanie Rodzinnego Edukacyjnego Centrum Rozrywki Ekologicznej RECRE jest naturalnym uzupełnieniem działalności Teatru Ekologicznego Bohema House. Chcemy, by to była alternatywa dla rozdzielającej rodziny wirtualnej rzeczywistości. – mówi dr Katarzyna Michniewska, pomysłodawczyni i twórczyni Bohema House.

Wyjątkowa ścieżka dydaktyczna będzie służyć rekreacji i nauce przez doświadczenie. Uczestnicy będą podążać po czterech strefach: sportowo-zręcznościowej, wiedzy, rozrywki i muzyczno-teatralnej. W każdej z nich najważniejsze będzie poznawanie sposobów na dbanie o nasze wspólne dobro: planetę Ziemia.

W sobotę i niedzielę, 17 i 18 września 2022 r. na otwarcie RECRE organizatorzy przygotowali szereg atrakcji dla dzieci i dorosłych. Wśród nich: występy artystów Teatru Ekologicznego Bohema House, radosna parada na terenie parku, gry i zabawy, animatorzy, którzy dzielić się będą wiedzą i zagadnieniami ekologicznymi. W ramach dbania o nasze zdrowie środowiskowe 18 września dla wszystkich zainteresowanych będzie dostępna Fura Zdrowia Stowarzyszenia Sarcoma, w której będzie można skorzystać z badania lekarskiego i upewnić się o braku nowotworowych zmian skórnych. Także w niedzielę Park odwiedzi Krzysztof Gonciarz. Start imprezy każdego dnia o godzinie 10.00.

Miejsce: Rodzinne Edukacyjne Centrum Rozrywki Ekologicznej RECRE, ul. Smugowa 46a, Warszawa, Białołęka.

Atrakcje będą równolegle odbywały się na scenie Teatru Ekologicznego Bohema House oraz w zewnętrznych strefach edukacyjnych.

Program:

Sobota, 17 września

10:00 – Parada Artystów Bohema House przy ul. Smugowej, Projekcja spektaklu z wokalem na żywo „Calineczka. Magia tkwi w naturze” (scena Teatru Ekologicznego Bohema House)

11:00 – Przecięcie wstęgi – Oficjalne otwarcie Rodzinnego Edukacyjnego Centrum Rozrywki Ekologicznej RECRE

Scena teatruStrefy edukacyjne
11.00 – Koncert zespołu Beyond Relief – część 1 12.00 – Projekcja spektaklu z wokalem na żywo „Plastikowy Cyrk Doktora Dolittle” 13.00 – Warsztaty taneczne typu TikTok i Reels 14.00 – Projekcja spektaklu z wokalem na żywo „Dziewczynka z zapałkami. Świat smogu” 15.00 – Pokaz eko-iluzji „Magia Recyklingu” 16.00 – Koncert zespołu Beyond Relief – cześć 2 17.00 – Zakończenie piosenką na pożegnanie11.00 – Łamigłówki i kolorowanki edukacyjne 12.00 – Warsztaty upcyklingu – Las w słoiku 13.00 – Warsztaty upcyklingowych portfeli – origami z kartonów po mleku 14.00 – Zabawy chustą animacyjną w kolorach segregacji 15.00 – Warsztaty – mandale z natury 16.00 – Gry ekologiczne

Animacje mimów przez cały czas trwania imprezy.

Niedziela, 18 września

10:00 – Parada Artystów Bohema House przy ul. Smugowej, Projekcja spektaklu z wokalem na żywo „Calineczka. Magia tkwi w naturze” (scena Teatru Ekologicznego Bohema House)

Scena teatruStrefy edukacyjne
11.00 – Koncert zespołu Beyond Relief – część 1 12.00 – Projekcja spektaklu z wokalem na żywo „Plastikowy Cyrk Doktora Dolittle” 13.00 – Warsztaty taneczne typu TikTok i Reels 14.00 – Projekcja spektaklu z wokalem na żywo „Dziewczynka z zapałkami. Świat smogu” 15.00 – Pokaz eko-iluzji „Magia Recyklingu” 16.00 – Koncert zespołu Beyond Relief – cześć 2 17.00 – Zakończenie piosenką na pożegnanie11.00 – Łamigłówki i kolorowanki edukacyjne 12.00 – Warsztaty upcyklingu – Las w słoiku 13.00 – Warsztaty upcyklingowych portfeli – origami z kartonów po mleku 14.00 – Zabawy chustą animacyjną w kolorach segregacji 15.00 – Warsztaty – mandale z natury 16.00 – Gry ekologiczne

9:00-17:00 Fura Zdrowia – Dermatoskopia i konsultacja lekarska w mobilnym gabinecie profilaktyki skóry #FuraZdrowia

Animacje mimów przez cały czas trwania imprezy.

W weekend otwarcia na teren Rodzinnego Edukacyjnego Centrum Rozrywki Ekologicznej RECRE wstęp wolny!

Od poniedziałku 19 września Rodzinne Edukacyjne Centrum Rozrywki Ekologicznej RECRE będzie czynne codziennie w godzinach od 10.00 do 17.00.

Cennik biletów (3-godzinny pobyt):

  • Bilet dla dzieci do lat 3 – bezpłatny
  • Bilet dla dzieci od 3 do 18 roku życia – 20 PLN brutto
  • Bilet dla dorosłego – 25 PLN brutto
  • Bilet rodzinny 4 osoby i więcej na tym samym nazwisku 60 zł

Dowiedz się więcej o PR

Określanie celów public relations musi bazować na dwóch elementach:

  • misji organizacji – czyli odpowiedzi na pytanie, po co ona istnieje, jakie potrzeby chce zaspokajać, w jaki sposób to robi. Może to być zapewnienie wysokiej jakości świadczonych usług, troska o środowisko naturalne czy wysoki poziom obsługi klienta;
  • celach organizacyjnych – wyznaczonych dla organizacji na okres, dla którego planujemy działania public relations. Na ich na ich podstawie trzeba wyznaczyć cele działań PR. Cel działań PR jest zawsze wtórny wobec celu organizacyjnego.

Cele public relations można podzielić na trzy rodzaje: strategiczne, operacyjne i taktyczne. Pierwszy typ celów wiąże się z ogólnym kierunkiem działań PR, drugi – doprecyzowuje cele strategiczne tak, aby można było je zmierzyć, trzeci typ jest stosowany w przypadku złożonych strategii działań PR, którą dzieli się na odrębne programy działań do różnych grup docelowych. Innymi słowy: cele strategiczne wskazują kierunek, cele operacyjne pozwalają sprecyzować orientację.

Cele PR działań PR powinny być ściśle związane z celami działań organizacyjnych. Ich wyznaczenie pomaga w ukierunkowaniu działań PR. Dobre wyznaczenie celów PR nie tylko pomoże wybrać najbardziej odpowiednie narzędzia public relations, ale również ułatwi pomiar skuteczności działań. Dlatego zachęcamy Cię do ich starannego i sformułowania. 

PUBLIC RELATIONS

Notatka prasowa to krótki tekst dziennikarski o charakterze informacyjnym. Jego zadaniem jest powiadomienie odbiorców o jakimś wydarzeniu, usłudze, produkcie, ewentualnie podanie dodatkowych informacji dotyczących tematu. Za pomocą artykułów opublikowanych na bazie notatki możemy budować naszą markę w mediach. Ale aby ktokolwiek chciał ją opublikować, notatka powinna być obiektywna, zwięzła, konkretna, przejrzysta, a przede wszystkim – ciekawa.

Podstawową umiejętnością, jaką powinna wykazać się osoba pisząca notatkę, jest zdolność informowania, przekazywania innym faktów na dany temat. Notatka powinna składać się z tytułu, ewentualnie podtytułów, lidu (pierwszy akapit po tytule zawierający w 2-3 zdaniach najważniejsze informacje), korpusu (kolejnych akapitów).

Wielu PR-owców zapomina, że notatka prasowa to nie artykuł sponsorowany. Powinniśmy wcielić się w rolę dziennikarza i napisać tekst jak najbardziej obiektywny i popierany faktami. Ważne, aby był także zwięzły i zawierał same konkrety bez tak zwanego lania wody.
Nie możemy zapomnieć o prawidłowym formatowaniu. Artykuł musi posiadać chwytliwy tytuł, akapity i śródtytuły. Zwróćmy uwagę na błędy stylistyczne i ortograficzne. Dzięki temu artykuł łatwiej się czyta i dodatkowo zwiększa prawdopodobieństwo, że dziennikarz w ogóle spojrzy na nasza pracę.
Wiele redakcji publikuje tylko takie teksty, które od razu, bez żadnych poprawek i przeróbek nadają się do druku. Dlatego tak ważne napisanie jest dobrej notatki prasowej, która nie będzie wymagać dodatkowej pracy dziennikarza.
Tytuł notatki musi być ciekawy i nie powinien zawierać nazwy firmy. W całym tekście zwróćmy uwagę na to, aby używać jak najmniej wersalików i wykrzykników.

Informacje dla prasy powinny także spełnić jeden podstawowy warunek – być informacją. Nasz komunikat musi być merytoryczny i konkretny, nieść wiedzę na dany temat, a nie odwoływać się do emocji.

Poniżej przedstawimy ci najważniejsze zasady, których musisz przestrzegać tworząc notatkę prasową.

  1. Zasada odwróconej piramidy. Jak w większości tekstów prasowych, tak i w notatce należy przestrzegać zasady odwróconej piramidy – najważniejsze informacje powinny znaleźć się na początku tekstu, zaś wątki poboczne – na końcu.
  2. Rozpocznij od chwytliwego, interesującego tytułu. W leadzie przekaż najistotniejsze informacje, napisz, czego przede wszystkim dotyczy notatka. W pierwszych akapitach poinformuj co się wydarzyło (lub będzie się działo), kiedy i gdzie. To miejsce na podstawowe informacje o wydarzeniu. W dalszej kolejności zamieść wypowiedź osoby, którą z różnych względów uznasz za ważną – może to być szef firmy, osoba odpowiedzialna za organizację wydarzenia lub ekspert branżowy. Następnie możesz zamieścić bardziej szczegółowy opis wydarzenia, dodatkowe wypowiedzi, kontekst wydarzenia, jego przewidywane skutki itp.
  3. Selekcjonuj informacje. Wybierz do notatki tylko takie informacje, które twoim zdaniem okażą się dla dziennikarza najważniejsze. Unikaj zbyt rozbudowanych opisów, trzymaj się zasady “minimum słów – maksimum treści”. Pamiętaj o tym, aby informacje były aktualne i co najważniejsze – prawdziwe. Nie zamieszczaj w notatce prasowej niesprawdzonych danych.
  4. Zachowaj obiektywność. Staraj się omijać pełne emfazy opisy “najlepszej firmy na rynku, niekwestionowanego lidera swojej branży w całej galaktyce” itp. Skup się na konkretnych danych. Pomyśl, jak możesz uwiarygodnić to, o czym piszesz – czy będą to konkretne liczby, czy może wypowiedzi ekspertów? Unikaj promocji – notatka to tekst prasowy, a nie komunikat reklamowy.
  5. Zadbaj o odpowiednią formę. Pamiętaj, że notatka powinna mieć określoną długość – można spotkać opinie, że nie może ona przekraczać długością dwóch stron A4, jednak o ile to możliwe, postaraj się zmieścić ją na jednej. Jeśli notatka jest dłuższa, stosuj interesujące i zachęcające do dalszej lektury śródtytuły.
  6. Postaraj się o to, aby tekst był przejrzysty graficznie, nie przesadzaj też z wielkimi literami i wykrzyknikami.
  7. Zwracaj uwagę na błędy. Choć wydaje się to truizmem, sprawdź notatkę jeszcze raz przed jej wysłaniem, aby wychwycić ewentualne błędy.
  8. Dodawaj multimedia. Dołącz do swojej notatki zdjęcia z wydarzenia, materiały wideo, pliki audio z wypowiedziami osób na temat wydarzenia itp. Media bardzo chętnie przyjmują takie materiały i dołączają do publikowanych notatek. To oczywistość, jednak zadbaj o wysoką jakość dodawanych do notatki multimediów.
  9. Pozostaw namiary. W mailu, do którego dołączasz  notatkę lub w samej notatce, zamieść kontakt do siebie lub/i innej osoby, na wypadek, gdyby dziennikarze chcieli uzyskać więcej informacji o konkretnym wydarzeniu.

Warto wiedzieć

Aby prowadzone przez Ciebie działania z zakresu public relations cechowały się oczekiwaną skutecznością, w pierwszej kolejności powinieneś je odpowiednio skategoryzować. Podejmowane przez Ciebie kroki mogą być bowiem ukierunkowane na wewnętrzne i zewnętrzne procesy komunikacyjne.

  • Wewnętrzne, a więc skierowane (w szerokim ujęciu) do pracowników. Jak wiadomo, każde przedsiębiorstwo to ludzie, zaangażowanie, procesy i komunikacja. Umiejętność odpowiedniego doboru i zgrabnego posługiwania się wewnętrznymi narzędziami PR-u może w dużym stopniu poprawić funkcjonowanie firmy, wspomagając tym samym osiąganie wyznaczonych celów biznesowych.
  • Zewnętrzne procesy komunikacji ukierunkowane są na otoczenie przedsiębiorstwa – dostawców, klientów, inwestorów, media, społeczność lokalną, instytucje okołobiznesowe czy administrację rządową i pozarządową. Głównym celem zewnętrznych narzędzi PR jest kreowanie i utrzymanie odpowiedniej reputacji firmy.
  1. Narzędzia public relations to wszelkiego rodzaju techniki i instrumenty wykorzystywane przez specjalistów obszaru PR-u do osiągnięcia zamierzonych celów.
  2. Public relations wewnątrz firmy, określany również mianem Internal PR-u, jest pojęciem z pogranicza marketingu i HR-u, a prowadzone w jego ramach działania, w głównej mierze skupiają się na budowie relacji i procesach komunikacji wewnętrznej.
  3. Wśród najpopularniejszych i najczęściej stosowanych instrumentów PR-u wewnętrznego, można wymienić: mailingi pracownicze, spotkania informacyjne, wydarzenia firmowe oraz działania z zakresu budowy marki (employer branding).
  4. Aktywności podejmowane w ramach public relations ukierunkowane na zewnątrz przedsiębiorstwa, cechują się większym zróżnicowaniem intencjonalności, np. chęć poprawy wizerunku, zbudowania świadomości marki, czy efektywniejszego zarządzania informacjami.
  5. Do najefektywniejszych narzędzi PR-u zewnętrznego można zaliczyć: media relations, event marketing oraz wykorzystanie sieci społecznościowych.

Leave a comment

Twój adres e-mail nie będzie widoczny.


*