Grupa Excellence – napoje Hemp Tea w sieci Żabka

Grupa Excellence – polski producent soków, syropów, napojów oraz suplementów diety, notowany na New Connect – wraz ze swoją spółką zależną Excellence Cannabis wprowadził do sprzedaży w sieci Żabka nowe napoje Hemp Tea. Jest to napój promowany przez blogera Blowka – powstał na bazie smakowej ice tea w dwóch wariantach smakowych. Napoje są przeznaczone dla dzieci, młodzieży, a także dorosłych. Produkty zawierają dużo soków oraz witamin, nie zawierają żadnych substancji typu CBD ani THC. Projekt zakłada sprzedaż 3 mln sztuk napojów jeszcze w tym roku.

„Dla napoju Hemp Tea zaplanowaliśmy szeroką akcję promocyjną z blogerem Blowkiem oraz działania sprzedażowe. Napój jest dostępny w sklepach Żabka, które są lubiane i odwiedzane przez docelowych klientów. Widzimy, że popyt na innowacyjne napoje dobrej jakości rośnie z roku na rok – zwłaszcza wśród ludzi młodych. Dlatego promocja napoju we współpracy z Blowkiem jest nowoczesna i dopasowana do tej grupy docelowej. Hemp Tea to idealny napój na wakacje, jest dostępny w ciekawej gamie smakowej. Blowek ma ogromne zasięgi w swoich kanałach i bardzo dobry odbiór przez swoich fanów, a treści przekazywane przez niego są atrakcyjne i niesztampowe. To idealny partner dla Hemp Tea”powiedział Dariusz Polinceusz, prezes zarządu Grupy Excellence.

Blowek zaczął publikować swoje treści na kanale o nazwie minecraftblow w 2011. Początkowo związane były z grą Minecraft, dzięki której zyskał znaczną popularność. W 2015 skończył produkcje odcinków z tej gry i rozpoczął produkcję innego contentu. W 2014 prowadził czwarty pod względem wielkości kanał w Polsce. Był drugim youtuberem w kraju, któremu udało się zdobyć milion subskrybentów (po SA Wardęga). Gdy do tego doszło, miał 18 lat. Z kolei SA Wardęgę wyprzedził w liczbie subskrypcji 31 maja 2018, stając się pierwszym YouTuberem w Polsce według ich liczby. Dzięki niemu na YouTube zaczął nagrywać Cezary Pazura. W 2018 pojawił się w programie telewizyjnym Zgłoś remont. W grudniu 2019 roku wydał książkę „Zostań YouTuberem”]. Blowek ma 1,7 mln followersów na Instagramie, 4,7 mln followersów na Youtube.

W pierwszym kwartale 2022 roku Grupa Excellence osiągnęła przychody w wysokości 16,3 mln zł, czyli o 26,9% wyższe w porównaniu do roku Q1 2021. Zysk netto wyniósł 194,1 tys. zł. Spółka koncentruje się na utrzymaniu marży i renegocjacji kontraktów w obliczu wysokiej inflacji, a także na zmianach w łańcuchu dostaw. Excellence nie prowadził i nie prowadzi żadnego biznesu w Rosji i nie eksportuje do tego kraju żadnych towarów.

Z danych Nielsena za 2021 rok wynika udział ilościowy sprzedawanych produktów spółki Excellence jest na poziomie 31%, co stanowi 13 mln litrów syropów sprzedawanych rocznie, a oznacza że co trzeci syrop sprzedawany w Polsce pochodzi z Excellence. Tym samym Excellence jest drugim graczem w Polsce, gdzie lider rynku produkuje ponad 20 mln litrów syropów rocznie, przy wielkości rynku 42 mln litrów.

Excellence eksportuje swoje produkty także do Niemiec, Holandii, Czech, na Ukrainę, Litwę, Łotwę i do Estonii. Asortyment jest dostępny również w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Tradycyjne smaki od Excellence docenili także konsumenci w Kanadzie. Spółka prowadzi działania w celu pozyskania dystrybutora w Azji i na Bliskim Wschodzie.

Excellence jest największym producentem syropów sprzedawanych pod markami własnymi dużych sieci handlowych w Polsce. Współpracuje z takimi sieciami, jak Biedronka, Lidl, Netto, Dino, Makro, Carrefour, Auchan, Stokrotka, Selgros,, Kaufland, Leclerc czy Polo Market. Drugą część biznesu stanowią soki i syropy sprzedawane pod markami należącymi do Excellence, np. I am BIO, Biorę, Excellence Syropy Prozdrowotne, Monzini. Miesięczna produkcja soków i syropów sięga 1,5 mln litrów. Pod względem ilościowym spółka jest  numerem dwa w Polsce – co trzeci litr sprzedawany w naszym kraju został wyprodukowany w zakładzie Excellence.

Dowiedz się więcej o PR

Etyka jest jedną z podstawowych reguł prawdziwego PR, o którym należy pamiętać jako o narzędziu z jednej strony twórczym, z drugiej – mogącym działać destruktywnie (potocznie mówi się wówczas o „czarnym PR-ze“ – więcej w tekście „Czym jest czarny PR?“). Konsultanci agencji PR w swoich działaniach powinni kierować się interesem publicznym, a ich celem ma być budowanie zaufania do organizacji.

Etykę w public relations można próbować zdefiniować w kilku podstawowych zasadach, z których wiele znajdziemy w licznych kodeksach przyjętych przez członków organizacji i stowarzyszeń branży PR.

Są to także zasady bliskie ekspertom PRIMO:

  • Stawiamy na uczciwość i rzetelność wobec naszych Klientów i adresatów działań public relations;
  • Mówimy prawdę i nie rozpowszechniamy nieprawdziwych informacji;
  • Nie podejmujemy działań, które mogą przynieść szkodę organizacji, na rzecz której realizujemy zadania PR;
  • Jeśli doradzamy przedsiębiorstwom działającym w ramach jednej branży, to reprezentujemy interesy tylko tych organizacji, których działania nie pozostają w sprzeczności lub nie stanowią wzajemnej konkurencji;
  • Dbamy o tajemnice obecnych i byłych Klientów naszej agencji oraz o ich dobra osobiste;
  • Dbałość o dobra osobiste dotyczy także współpracowników naszych Klientów oraz  adresatów działań public relations;
  • W relacjach z dziennikarzami zachowujemy profesjonalizm – dostarczamy materiały prasowe opracowane według naszej najlepszej wiedzy i zgodne ze sztuką dziennikarską, zachowując jednocześnie prawo do zgodnego z prawem zakupu powierzchni reklamowej.

PUBLIC RELATIONS

Notatka prasowa to krótki tekst dziennikarski o charakterze informacyjnym. Jego zadaniem jest powiadomienie odbiorców o jakimś wydarzeniu, usłudze, produkcie, ewentualnie podanie dodatkowych informacji dotyczących tematu. Za pomocą artykułów opublikowanych na bazie notatki możemy budować naszą markę w mediach. Ale aby ktokolwiek chciał ją opublikować, notatka powinna być obiektywna, zwięzła, konkretna, przejrzysta, a przede wszystkim – ciekawa.

Podstawową umiejętnością, jaką powinna wykazać się osoba pisząca notatkę, jest zdolność informowania, przekazywania innym faktów na dany temat. Notatka powinna składać się z tytułu, ewentualnie podtytułów, lidu (pierwszy akapit po tytule zawierający w 2-3 zdaniach najważniejsze informacje), korpusu (kolejnych akapitów).

Wielu PR-owców zapomina, że notatka prasowa to nie artykuł sponsorowany. Powinniśmy wcielić się w rolę dziennikarza i napisać tekst jak najbardziej obiektywny i popierany faktami. Ważne, aby był także zwięzły i zawierał same konkrety bez tak zwanego lania wody.
Nie możemy zapomnieć o prawidłowym formatowaniu. Artykuł musi posiadać chwytliwy tytuł, akapity i śródtytuły. Zwróćmy uwagę na błędy stylistyczne i ortograficzne. Dzięki temu artykuł łatwiej się czyta i dodatkowo zwiększa prawdopodobieństwo, że dziennikarz w ogóle spojrzy na nasza pracę.
Wiele redakcji publikuje tylko takie teksty, które od razu, bez żadnych poprawek i przeróbek nadają się do druku. Dlatego tak ważne napisanie jest dobrej notatki prasowej, która nie będzie wymagać dodatkowej pracy dziennikarza.
Tytuł notatki musi być ciekawy i nie powinien zawierać nazwy firmy. W całym tekście zwróćmy uwagę na to, aby używać jak najmniej wersalików i wykrzykników.

Informacje dla prasy powinny także spełnić jeden podstawowy warunek – być informacją. Nasz komunikat musi być merytoryczny i konkretny, nieść wiedzę na dany temat, a nie odwoływać się do emocji.

Poniżej przedstawimy ci najważniejsze zasady, których musisz przestrzegać tworząc notatkę prasową.

  1. Zasada odwróconej piramidy. Jak w większości tekstów prasowych, tak i w notatce należy przestrzegać zasady odwróconej piramidy – najważniejsze informacje powinny znaleźć się na początku tekstu, zaś wątki poboczne – na końcu.
  2. Rozpocznij od chwytliwego, interesującego tytułu. W leadzie przekaż najistotniejsze informacje, napisz, czego przede wszystkim dotyczy notatka. W pierwszych akapitach poinformuj co się wydarzyło (lub będzie się działo), kiedy i gdzie. To miejsce na podstawowe informacje o wydarzeniu. W dalszej kolejności zamieść wypowiedź osoby, którą z różnych względów uznasz za ważną – może to być szef firmy, osoba odpowiedzialna za organizację wydarzenia lub ekspert branżowy. Następnie możesz zamieścić bardziej szczegółowy opis wydarzenia, dodatkowe wypowiedzi, kontekst wydarzenia, jego przewidywane skutki itp.
  3. Selekcjonuj informacje. Wybierz do notatki tylko takie informacje, które twoim zdaniem okażą się dla dziennikarza najważniejsze. Unikaj zbyt rozbudowanych opisów, trzymaj się zasady “minimum słów – maksimum treści”. Pamiętaj o tym, aby informacje były aktualne i co najważniejsze – prawdziwe. Nie zamieszczaj w notatce prasowej niesprawdzonych danych.
  4. Zachowaj obiektywność. Staraj się omijać pełne emfazy opisy “najlepszej firmy na rynku, niekwestionowanego lidera swojej branży w całej galaktyce” itp. Skup się na konkretnych danych. Pomyśl, jak możesz uwiarygodnić to, o czym piszesz – czy będą to konkretne liczby, czy może wypowiedzi ekspertów? Unikaj promocji – notatka to tekst prasowy, a nie komunikat reklamowy.
  5. Zadbaj o odpowiednią formę. Pamiętaj, że notatka powinna mieć określoną długość – można spotkać opinie, że nie może ona przekraczać długością dwóch stron A4, jednak o ile to możliwe, postaraj się zmieścić ją na jednej. Jeśli notatka jest dłuższa, stosuj interesujące i zachęcające do dalszej lektury śródtytuły.
  6. Postaraj się o to, aby tekst był przejrzysty graficznie, nie przesadzaj też z wielkimi literami i wykrzyknikami.
  7. Zwracaj uwagę na błędy. Choć wydaje się to truizmem, sprawdź notatkę jeszcze raz przed jej wysłaniem, aby wychwycić ewentualne błędy.
  8. Dodawaj multimedia. Dołącz do swojej notatki zdjęcia z wydarzenia, materiały wideo, pliki audio z wypowiedziami osób na temat wydarzenia itp. Media bardzo chętnie przyjmują takie materiały i dołączają do publikowanych notatek. To oczywistość, jednak zadbaj o wysoką jakość dodawanych do notatki multimediów.
  9. Pozostaw namiary. W mailu, do którego dołączasz  notatkę lub w samej notatce, zamieść kontakt do siebie lub/i innej osoby, na wypadek, gdyby dziennikarze chcieli uzyskać więcej informacji o konkretnym wydarzeniu.

Warto wiedzieć

Określanie celów public relations musi bazować na dwóch elementach:

  • misji organizacji – czyli odpowiedzi na pytanie, po co ona istnieje, jakie potrzeby chce zaspokajać, w jaki sposób to robi. Może to być zapewnienie wysokiej jakości świadczonych usług, troska o środowisko naturalne czy wysoki poziom obsługi klienta;
  • celach organizacyjnych – wyznaczonych dla organizacji na okres, dla którego planujemy działania public relations. Na ich na ich podstawie trzeba wyznaczyć cele działań PR. Cel działań PR jest zawsze wtórny wobec celu organizacyjnego.

Cele public relations można podzielić na trzy rodzaje: strategiczne, operacyjne i taktyczne. Pierwszy typ celów wiąże się z ogólnym kierunkiem działań PR, drugi – doprecyzowuje cele strategiczne tak, aby można było je zmierzyć, trzeci typ jest stosowany w przypadku złożonych strategii działań PR, którą dzieli się na odrębne programy działań do różnych grup docelowych. Innymi słowy: cele strategiczne wskazują kierunek, cele operacyjne pozwalają sprecyzować orientację.

Cele PR działań PR powinny być ściśle związane z celami działań organizacyjnych. Ich wyznaczenie pomaga w ukierunkowaniu działań PR. Dobre wyznaczenie celów PR nie tylko pomoże wybrać najbardziej odpowiednie narzędzia public relations, ale również ułatwi pomiar skuteczności działań. Dlatego zachęcamy Cię do ich starannego i sformułowania. 

Leave a comment

Twój adres e-mail nie będzie widoczny.


*