Na podstawie wstępnego porozumienia podpisanego w 2021 roku, Grupa Marvipol sfinalizowała transakcję dla 138 lokali w warszawskiej inwestycji Unique Tower. Kontrakt został podpisany przez polskiego dewelopera z Heimstaden Poland, jednym z największych podmiotów na europejskim rynku najmu instytucjonalnego. Łączna powierzania objętych transakcją mieszkań wynosi ponad 5,6 tys. m kw.
Bazując na umowie z Grupą Marvipol, Heimstaden został właścicielem 136 lokali mieszkalnych oraz 2 lokali usługowych w wieży D, budynku Unique Tower, przy ul. Grzybowskiej 49 w Warszawie. W portfolio Heimstaden znalazły się jednopokojowe studia, przestronne mieszkania, apartamenty z pięknymi widokami na stolicę, a także 50 miejsc postojowych w garażu podziemnym. Wszystkie lokale są gotowe do zamieszkania i dostosowane do zróżnicowanych potrzeb klientów. Mieszkania i apartamenty zostały wyposażone m.in. w klimatyzację, wygodne meble oraz wysokiej klasy sprzęt AGD.
Umowa jest kontynuacją wcześniejszego porozumienia Grupy Marvipol i Heimstaden Poland. Na początku 2021 roku oba podmioty zawarły umowy przedwstępne, na podstawie których Heimstaden zobowiązał się do nabycia 668 lokali w trzech inwestycjach realizowanych przez Marvipol Development: Moko Botanika, Unique Tower oraz Studio Okęcie. Pierwsza część transakcji, dotycząca zakupu mieszkań na osiedlu Moko Botanika, została sfinalizowana z końcem lipca br. Teraz sfinalizowano umowę dotyczącą Unique Tower.
– Bardzo się cieszę, że mogliśmy sfinalizować kolejny po Moko Botanice kontrakt, tym razem dotyczący inwestycji z segmentu premium. Unique Tower to wyjątkowy kompleks, zlokalizowany pod jednym z najbardziej pożądanych adresów w Warszawie, w sercu Centralnego Obszaru Biznesu (COB) – mówi Grzegorz Kawecki, wiceprezes zarządu Marvipol Development S.A.
– Wraz z finalizacją kolejnej transakcji z Grupą Marvipol, wzmacniamy portfolio Heimstaden w segmencie mieszkań i apartamentów na wynajem klasy premium. Chcemy aktywnie kształtować standardy rodzącego się w Polsce sektora PRS, dlatego oferujemy najemcom najwyższą jakość wykonania i wyposażenia mieszkań, komfort przebywania w częściach wspólnych oraz dostęp do świetnie rozwiniętej infrastruktury. Cieszę się, że będziemy mogli nawiązać partnerskie relacje z kolejnymi najemcami, oferując im nie tylko doskonały standard zamieszkania, ale też elastyczność w dopasowaniu do ich stale zmieniającej się sytuacji zawodowej i rodzinnej – podkreśla Przemysław Orchowicz, Head of Operations w Heimstaden Poland.
Unique Tower to wielofunkcyjny kompleks nowoczesnych budynków, spośród których pierwszy od strony ulicy Grzybowskiej dedykowany jest funkcji handlowo-usługowo-biurowej. Kolejny, wysoki na blisko 100 metrów, jest apartamentowcem – znajdują się w nim apartamenty mieszkalne klasy premium z widokami na panoramę Warszawy oraz apartamenty inwestycyjne w ramach Royal Tulip Warsaw Apartments, wykończone i wyposażone w 5-gwiazdkowym standardzie, przeznaczone na krótko- i długoterminowe pobyty. Ostatni z budynków kompleksu został sprzedany firmie Heimstaden.
Inwestycja została ukończona pod koniec 2021 roku. Projekt architektoniczny opracowała pracownia Sud Architekt Polska.
Doradcami Marvipol Development w transakcji byli: kancelaria Greenberg Traurig oraz firma doradcza świadcząca usługi na rynku nieruchomości – JLL. Doradcami po stronie Heimstaden byli: kancelaria prawna Dentons, audytor finansowo-podatkowy Deloitte, firma świadcząca usługi doradcze w zakresie technicznym – Arcadis, a także Leach & Partners oraz CBRE.
***
Grupa Marvipol Development to jeden z wiodących polskich deweloperów, działający w segmentach: mieszkaniowym i magazynowym. W ciągu ponad 25-letniej działalności Marvipol Development zrealizował 39 projektów mieszkaniowych. Aktualnie w ofercie znajdują się mieszkania w segmencie popularnym w Warszawie: In Place w dzielnicy Włochy, Lazurowa Concept na Bemowie, Gardenia Lagom na Białołęce, Apartamenty Zielony Natolin na Ursynowie oraz Motława Garden w Gdańsku, jak również projekty z linii Prestige: kompleks Unique Tower w centrum Warszawy, Royal Tulip Warsaw Apartments z ofertą apartamentów inwestycyjnych oraz wyjątkowy projekt, nowa ikona Powiśla – Rotunda Dynasy. Marvipol Development jest członkiem Polskiego Związku Firm Deweloperskich. Akcje Marvipol Development S.A. od 19 grudnia 2017 r. są notowane na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.
Notatka prasowa to krótki tekst dziennikarski o charakterze informacyjnym. Jego zadaniem jest powiadomienie odbiorców o jakimś wydarzeniu, usłudze, produkcie, ewentualnie podanie dodatkowych informacji dotyczących tematu. Za pomocą artykułów opublikowanych na bazie notatki możemy budować naszą markę w mediach. Ale aby ktokolwiek chciał ją opublikować, notatka powinna być obiektywna, zwięzła, konkretna, przejrzysta, a przede wszystkim – ciekawa.
Podstawową umiejętnością, jaką powinna wykazać się osoba pisząca notatkę, jest zdolność informowania, przekazywania innym faktów na dany temat. Notatka powinna składać się z tytułu, ewentualnie podtytułów, lidu (pierwszy akapit po tytule zawierający w 2-3 zdaniach najważniejsze informacje), korpusu (kolejnych akapitów).
Wielu PR-owców zapomina, że notatka prasowa to nie artykuł sponsorowany. Powinniśmy wcielić się w rolę dziennikarza i napisać tekst jak najbardziej obiektywny i popierany faktami. Ważne, aby był także zwięzły i zawierał same konkrety bez tak zwanego lania wody.
Nie możemy zapomnieć o prawidłowym formatowaniu. Artykuł musi posiadać chwytliwy tytuł, akapity i śródtytuły. Zwróćmy uwagę na błędy stylistyczne i ortograficzne. Dzięki temu artykuł łatwiej się czyta i dodatkowo zwiększa prawdopodobieństwo, że dziennikarz w ogóle spojrzy na nasza pracę.
Wiele redakcji publikuje tylko takie teksty, które od razu, bez żadnych poprawek i przeróbek nadają się do druku. Dlatego tak ważne napisanie jest dobrej notatki prasowej, która nie będzie wymagać dodatkowej pracy dziennikarza.
Tytuł notatki musi być ciekawy i nie powinien zawierać nazwy firmy. W całym tekście zwróćmy uwagę na to, aby używać jak najmniej wersalików i wykrzykników.
Informacje dla prasy powinny także spełnić jeden podstawowy warunek – być informacją. Nasz komunikat musi być merytoryczny i konkretny, nieść wiedzę na dany temat, a nie odwoływać się do emocji.
Poniżej przedstawimy ci najważniejsze zasady, których musisz przestrzegać tworząc notatkę prasową.
- Zasada odwróconej piramidy. Jak w większości tekstów prasowych, tak i w notatce należy przestrzegać zasady odwróconej piramidy – najważniejsze informacje powinny znaleźć się na początku tekstu, zaś wątki poboczne – na końcu.
- Rozpocznij od chwytliwego, interesującego tytułu. W leadzie przekaż najistotniejsze informacje, napisz, czego przede wszystkim dotyczy notatka. W pierwszych akapitach poinformuj co się wydarzyło (lub będzie się działo), kiedy i gdzie. To miejsce na podstawowe informacje o wydarzeniu. W dalszej kolejności zamieść wypowiedź osoby, którą z różnych względów uznasz za ważną – może to być szef firmy, osoba odpowiedzialna za organizację wydarzenia lub ekspert branżowy. Następnie możesz zamieścić bardziej szczegółowy opis wydarzenia, dodatkowe wypowiedzi, kontekst wydarzenia, jego przewidywane skutki itp.
- Selekcjonuj informacje. Wybierz do notatki tylko takie informacje, które twoim zdaniem okażą się dla dziennikarza najważniejsze. Unikaj zbyt rozbudowanych opisów, trzymaj się zasady “minimum słów – maksimum treści”. Pamiętaj o tym, aby informacje były aktualne i co najważniejsze – prawdziwe. Nie zamieszczaj w notatce prasowej niesprawdzonych danych.
- Zachowaj obiektywność. Staraj się omijać pełne emfazy opisy “najlepszej firmy na rynku, niekwestionowanego lidera swojej branży w całej galaktyce” itp. Skup się na konkretnych danych. Pomyśl, jak możesz uwiarygodnić to, o czym piszesz – czy będą to konkretne liczby, czy może wypowiedzi ekspertów? Unikaj promocji – notatka to tekst prasowy, a nie komunikat reklamowy.
- Zadbaj o odpowiednią formę. Pamiętaj, że notatka powinna mieć określoną długość – można spotkać opinie, że nie może ona przekraczać długością dwóch stron A4, jednak o ile to możliwe, postaraj się zmieścić ją na jednej. Jeśli notatka jest dłuższa, stosuj interesujące i zachęcające do dalszej lektury śródtytuły.
- Postaraj się o to, aby tekst był przejrzysty graficznie, nie przesadzaj też z wielkimi literami i wykrzyknikami.
- Zwracaj uwagę na błędy. Choć wydaje się to truizmem, sprawdź notatkę jeszcze raz przed jej wysłaniem, aby wychwycić ewentualne błędy.
- Dodawaj multimedia. Dołącz do swojej notatki zdjęcia z wydarzenia, materiały wideo, pliki audio z wypowiedziami osób na temat wydarzenia itp. Media bardzo chętnie przyjmują takie materiały i dołączają do publikowanych notatek. To oczywistość, jednak zadbaj o wysoką jakość dodawanych do notatki multimediów.
- Pozostaw namiary. W mailu, do którego dołączasz notatkę lub w samej notatce, zamieść kontakt do siebie lub/i innej osoby, na wypadek, gdyby dziennikarze chcieli uzyskać więcej informacji o konkretnym wydarzeniu.
Leave a comment