Osiedla przyszłości, czyli trendy w branży nieruchomości

Branża budowlana przyczynia się do emisji gazów cieplarnianych i globalnego ocieplenia. Same budynki odpowiadają za 40% światowego zużycia energii i emisji dwutlenku węgla – wynika z raportu „Emerging Trends in Real Estate 2022” realizowanego przez PwC. Liderzy sektora i inwestorzy są w idealnym położeniu, aby odgrywać wiodącą rolę w łagodzeniu skutków zmiany klimatu. Działający od blisko 20 lat na polskim rynku PROFIT Development już teraz realizuje osiedle przyszłości, wyposażone w ekologiczne i ekonomiczne rozwiązania.

Budownictwo odgrywa kluczową rolę w sektorze każdej gospodarki. To także branża, która ma wpływ na globalne ocieplenie. Odpowiedzialni społecznie deweloperzy wprowadzają do swoich inwestycji rozwiązania, które mają zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych, a także umożliwiają zaoszczędzenie środków finansowych. Osiedla przyszłości – bo o nich mowa – wkrótce staną się rzeczywistością. Już teraz wielu deweloperów działa w myśl ESG i CSR.

Miasto krótkich odległości

Osiedla przyszłości są niczym miasto w mieście. Wokół nowo powstałych budynków tworzona jest infrastruktura, w tym liczne sklepy, księgarnie, restauracje czy małe galerie handlowe. Wszystko po to, by mieszkańcy mieli dostęp do niezbędnych udogodnień na wyciągnięcie ręki.

  – Jako deweloperzy staramy się realizować inwestycje w myśl społecznej odpowiedzialności, a także z poszanowaniem środowiska naturalnego. Naszym zadaniem jest budowanie dla mieszkańców, ale również analizowanie przyszłych zachowań konsumenckich. Przykładem takiego podejścia może być nasza inwestycja Braniborska. Mieszkańcy mają dostęp do klubów muzycznych, sklepów czy galerii, które znajdują się tuż obok ich domów. Ponadto w pobliżu znajduje się siatka połączeń. Klienci mają do wyboru skorzystanie z komunikacji miejskiej czy wypożyczenie roweru. Wszystko po to, by zniwelować ślad węglowy, a także zachęcać do aktywności – mówi Artur Smoleń z PROFIT Development.

Na osiedlach przyszłości dostępne będą rowery do wypożyczenia czy hulajnogi. W niedalekiej przyszłości deweloperzy będą inwestować także w e-bike. Obecnie rowery elektryczne są niezwykle popularne w Europie, szacuje się także, iż w Polsce stosunek sprzedaży pojazdów tradycyjnych do elektrycznych wyniesie 30 do 70.

Slow life wkracza na osiedla

Popularny trend slow life coraz częściej wkracza do branży deweloperskiej. To dążenie do redukcji obowiązków, zwolnienia i spokojnego wykonywania swoich obowiązków. Jak ten trend odbija się na branży? Powstają i coraz częściej będą powstawać strefy chilloutu. Są to zarówno altany do wspólnego spędzania czasu, jak i zielone ogrody na dachu.

 – Wysokie przestrzenie takie, jak dach czy strych, zwykle są zamknięte i niedostępne dla mieszkańców. My chcemy ten trend odmienić. W celu maksymalizacji przestrzeni tworzymy na dachu zieloną strefę chillout. W ten sposób nie tylko stwarzamy przestrzeń do relaksu, ale też zachęcamy do integracji mieszkańców. – dodaje Artur Smoleń z PROFIT Development.

Na osiedlach przyszłości tworzone będą miejsca, które mogą być wykorzystane w sposób elastyczny. We wspólnych przestrzeniach mogą być organizowane warsztaty, spotkania sąsiedzkie czy zabawy dla dzieci. Osiedla przyszłości będą posiadać dużo zieleni, a tym samym charakteryzować się estetyką i funkcjonalnością. Przyszli mieszkańcy znajdą w nich wszystko to, co najlepsze: ekologię, spokój, relaks, dobry nastrój i niezakłócony sen.

Dowiedz się więcej o PR

Odbiorcą działań public relations jest każdy, kto w bezpośredni lub pośredni sposób znajduje się w otoczeniu zewnętrznym lub wewnętrznym danej organizacji.

I tak w grupie wewnętrznych adresatów działań PR znajdą się: kierownictwo przedsiębiorstwa (zarząd, rada nadzorcza, menedżerowie każdego szczebla), ale też pracownicy, związki zawodowe, akcjonariusze. Drugą grupę odbiorców działań public relations tworzą przede wszystkim klienci firmy, ale także wszystkie instytucje i organizacje związane z jej działalnością.

Zewnętrzne działania public relations mają docierać między innymi do przedstawicieli mediów, polityki, do konkurencji, sąsiadów – jednym słowem do tych, którzy w jakikolwiek sposób powiązani są z profilem działań prowadzonych przez daną instytucję czy przedsiębiorstwo.

PUBLIC RELATIONS

Notatka prasowa to krótki tekst dziennikarski o charakterze informacyjnym. Jego zadaniem jest powiadomienie odbiorców o jakimś wydarzeniu, usłudze, produkcie, ewentualnie podanie dodatkowych informacji dotyczących tematu. Za pomocą artykułów opublikowanych na bazie notatki możemy budować naszą markę w mediach. Ale aby ktokolwiek chciał ją opublikować, notatka powinna być obiektywna, zwięzła, konkretna, przejrzysta, a przede wszystkim – ciekawa.

Podstawową umiejętnością, jaką powinna wykazać się osoba pisząca notatkę, jest zdolność informowania, przekazywania innym faktów na dany temat. Notatka powinna składać się z tytułu, ewentualnie podtytułów, lidu (pierwszy akapit po tytule zawierający w 2-3 zdaniach najważniejsze informacje), korpusu (kolejnych akapitów).

Wielu PR-owców zapomina, że notatka prasowa to nie artykuł sponsorowany. Powinniśmy wcielić się w rolę dziennikarza i napisać tekst jak najbardziej obiektywny i popierany faktami. Ważne, aby był także zwięzły i zawierał same konkrety bez tak zwanego lania wody.
Nie możemy zapomnieć o prawidłowym formatowaniu. Artykuł musi posiadać chwytliwy tytuł, akapity i śródtytuły. Zwróćmy uwagę na błędy stylistyczne i ortograficzne. Dzięki temu artykuł łatwiej się czyta i dodatkowo zwiększa prawdopodobieństwo, że dziennikarz w ogóle spojrzy na nasza pracę.
Wiele redakcji publikuje tylko takie teksty, które od razu, bez żadnych poprawek i przeróbek nadają się do druku. Dlatego tak ważne napisanie jest dobrej notatki prasowej, która nie będzie wymagać dodatkowej pracy dziennikarza.
Tytuł notatki musi być ciekawy i nie powinien zawierać nazwy firmy. W całym tekście zwróćmy uwagę na to, aby używać jak najmniej wersalików i wykrzykników.

Informacje dla prasy powinny także spełnić jeden podstawowy warunek – być informacją. Nasz komunikat musi być merytoryczny i konkretny, nieść wiedzę na dany temat, a nie odwoływać się do emocji.

Poniżej przedstawimy ci najważniejsze zasady, których musisz przestrzegać tworząc notatkę prasową.

  1. Zasada odwróconej piramidy. Jak w większości tekstów prasowych, tak i w notatce należy przestrzegać zasady odwróconej piramidy – najważniejsze informacje powinny znaleźć się na początku tekstu, zaś wątki poboczne – na końcu.
  2. Rozpocznij od chwytliwego, interesującego tytułu. W leadzie przekaż najistotniejsze informacje, napisz, czego przede wszystkim dotyczy notatka. W pierwszych akapitach poinformuj co się wydarzyło (lub będzie się działo), kiedy i gdzie. To miejsce na podstawowe informacje o wydarzeniu. W dalszej kolejności zamieść wypowiedź osoby, którą z różnych względów uznasz za ważną – może to być szef firmy, osoba odpowiedzialna za organizację wydarzenia lub ekspert branżowy. Następnie możesz zamieścić bardziej szczegółowy opis wydarzenia, dodatkowe wypowiedzi, kontekst wydarzenia, jego przewidywane skutki itp.
  3. Selekcjonuj informacje. Wybierz do notatki tylko takie informacje, które twoim zdaniem okażą się dla dziennikarza najważniejsze. Unikaj zbyt rozbudowanych opisów, trzymaj się zasady “minimum słów – maksimum treści”. Pamiętaj o tym, aby informacje były aktualne i co najważniejsze – prawdziwe. Nie zamieszczaj w notatce prasowej niesprawdzonych danych.
  4. Zachowaj obiektywność. Staraj się omijać pełne emfazy opisy “najlepszej firmy na rynku, niekwestionowanego lidera swojej branży w całej galaktyce” itp. Skup się na konkretnych danych. Pomyśl, jak możesz uwiarygodnić to, o czym piszesz – czy będą to konkretne liczby, czy może wypowiedzi ekspertów? Unikaj promocji – notatka to tekst prasowy, a nie komunikat reklamowy.
  5. Zadbaj o odpowiednią formę. Pamiętaj, że notatka powinna mieć określoną długość – można spotkać opinie, że nie może ona przekraczać długością dwóch stron A4, jednak o ile to możliwe, postaraj się zmieścić ją na jednej. Jeśli notatka jest dłuższa, stosuj interesujące i zachęcające do dalszej lektury śródtytuły.
  6. Postaraj się o to, aby tekst był przejrzysty graficznie, nie przesadzaj też z wielkimi literami i wykrzyknikami.
  7. Zwracaj uwagę na błędy. Choć wydaje się to truizmem, sprawdź notatkę jeszcze raz przed jej wysłaniem, aby wychwycić ewentualne błędy.
  8. Dodawaj multimedia. Dołącz do swojej notatki zdjęcia z wydarzenia, materiały wideo, pliki audio z wypowiedziami osób na temat wydarzenia itp. Media bardzo chętnie przyjmują takie materiały i dołączają do publikowanych notatek. To oczywistość, jednak zadbaj o wysoką jakość dodawanych do notatki multimediów.
  9. Pozostaw namiary. W mailu, do którego dołączasz  notatkę lub w samej notatce, zamieść kontakt do siebie lub/i innej osoby, na wypadek, gdyby dziennikarze chcieli uzyskać więcej informacji o konkretnym wydarzeniu.

Warto wiedzieć

Odbiorcą działań public relations jest każdy, kto w bezpośredni lub pośredni sposób znajduje się w otoczeniu zewnętrznym lub wewnętrznym danej organizacji.

I tak w grupie wewnętrznych adresatów działań PR znajdą się: kierownictwo przedsiębiorstwa (zarząd, rada nadzorcza, menedżerowie każdego szczebla), ale też pracownicy, związki zawodowe, akcjonariusze. Drugą grupę odbiorców działań public relations tworzą przede wszystkim klienci firmy, ale także wszystkie instytucje i organizacje związane z jej działalnością.

Zewnętrzne działania public relations mają docierać między innymi do przedstawicieli mediów, polityki, do konkurencji, sąsiadów – jednym słowem do tych, którzy w jakikolwiek sposób powiązani są z profilem działań prowadzonych przez daną instytucję czy przedsiębiorstwo.

Leave a comment

Twój adres e-mail nie będzie widoczny.


*