Wyjeżdżasz na wakacje – nie zapomnij o ochronie swojego domu!

Lato to czas urządzania całodniowych wycieczek po okolicy i organizowania długich podróży w najdalsze zakątki świata. Podczas wakacyjnych wyjazdów często stresujemy się tym, co dzieje się w naszym domu. Obawiamy się m. in. włamania i kradzieży. Aby zapewnić sobie spokój ducha i w pełni oddać się odpoczynkowi na zasłużonym urlopie, warto odpowiednio zabezpieczyć swoją posiadłość. Skuteczną ochroną, obok systemu alarmowego, są rolety antywłamaniowe.

Tylko w 2021 roku doszło do niemal 72 tysięcy włamań do polskich domów. Złodzieje nie przebierają w środkach. Nieustannie szukają sposobów wtargnięcia na nasze posiadłości, bez żadnych skrupułów przywłaszczają sobie cudzą własność i dokonują aktów wandalizmu, narażając właścicieli na dodatkowe koszty. Na szczęście dzisiejszy rynek oferuje nam innowacyjne rozwiązania, dzięki którym możemy lepiej zabezpieczać nasze domy przed taką sytuacją.

Dlaczego warto zabezpieczyć okna?

Inwestujemy w solidne drzwi antywłamaniowe, instalujemy nowoczesne systemy alarmowe, aby jak najlepiej zabezpieczyć nasze posiadłości. Niestety bardzo często to nie wystarcza.  Według policyjnych statystyk przyczyną większości włamań pod nieobecność domowników są nieodpowiednio zabezpieczone okna. Aby uczynić z nich trudną do pokonania przeszkodę dla złodziei, warto zastosować odpowiednie rolety zewnętrzne.

Roleta antywłamaniowa posiada ekstrudowany pancerz, wzmocnione prowadnice boczne oraz stoper listwy dolnej, co poprawia odporność osłony na próby włamania oraz akty wandalizmu. Wyposażona jest również w wieszak blokadę, który uniemożliwia podniesienie pancerza rolety od zewnętrznej strony. Dzięki tym kilku rozwiązaniom opuszczona osłona skutecznie poprawia bezpieczeństwo domów oraz nisko usytuowanych mieszkań, w szczególności podczas długich nieobecności i wakacyjnych wyjazdów – podkreśla Agnieszka Gołębiewska, przedstawiciel marki Anwis.

Roletami zewnętrznymi steruje się za pomocą nadajników naściennych, pilota lub urządzeń mobilnych. Osłony możemy zaprogramować w taki sposób, żeby otwierały się i zamykały o różnych porach, pozorując obecność domowników.

Nie tylko ochrona przed włamaniem

Rolety zewnętrzne, poza ochroną domu przed włamaniem, spełniają wiele innych funkcji. Przede wszystkim, dzięki właściwościom termoizolacyjnym, skutecznie zabezpieczają wnętrza przed nadmiernym nagrzewaniem w upalne, letnie dni. Zimą zaś zapobiegają uciekaniu ciepła z domu na zewnątrz i dzięki temu zmniejszają zapotrzebowanie na energię cieplną.

Rolety zewnętrzne poprawiają również izolację akustyczną domu, zmniejszając natężenie hałasu. Chronią także szyby okienne przed szkodliwym działaniem czynników atmosferycznych. Dostępne w  kolorystyce dopasowanej do aktualnych trendów w stolarce otworowej, będą stanowiły również spójny wygląd elewacji budynku.

Czy warto zamontować rolety antywłamaniowe? Oczywiście! Odpowiednio dobrane osłony to gwarancja najwyższego komfortu, pełnego bezpieczeństwa i energooszczędności przez długie lata.

Dowiedz się więcej o PR

Opracowanie strategii PR to proces, który wymaga wiedzy i praktyki, ale też dokładnej analizy danych, które zostaną pozyskane np. w wyniku audytu komunikacyjnego poprzedzającego cały proces tworzenia strategii.

Elementy, które tworzą strategię public relations, to:

  • Analiza SWOT lub analiza sytuacji wyjściowej, która pozwoli zdefiniować problemy związane z komunikacją i wizerunkiem, mocne i słabe strony organizacji oraz jej szanse i zagrożenia,
  • Audyt komunikacyjny, który pomoże określić, jakie kanały informacji funkcjonują w organizacji i na ile są skuteczne, czego oczekują pracownicy, kontrahenci czy klienci. Audyt umożliwia ponadto zweryfikowanie, czy organizacja jest otwarta np. na krytykę lub wymianę opinii,
  • Analiza otoczenia – dzięki niej działania PR zawarte w strategii zostaną przygotowane z myślą o konkretnych grupach odbiorców,
  • Cele komunikacyjne,
  • Tzw. key messages, czyli główne przekazy, wokół których budujemy strategię,
  • Plan działania, czyli konkretne propozycje działań operacyjnych i narzędzia, które są rekomendowane do ich realizacji,
  • Budżet i harmonogram,
  • Ewaluacja, czyli zmierzenie efektywności działań ujętych w strategii public relations.

PUBLIC RELATIONS

Notatka prasowa to krótki tekst dziennikarski o charakterze informacyjnym. Jego zadaniem jest powiadomienie odbiorców o jakimś wydarzeniu, usłudze, produkcie, ewentualnie podanie dodatkowych informacji dotyczących tematu. Za pomocą artykułów opublikowanych na bazie notatki możemy budować naszą markę w mediach. Ale aby ktokolwiek chciał ją opublikować, notatka powinna być obiektywna, zwięzła, konkretna, przejrzysta, a przede wszystkim – ciekawa.

Podstawową umiejętnością, jaką powinna wykazać się osoba pisząca notatkę, jest zdolność informowania, przekazywania innym faktów na dany temat. Notatka powinna składać się z tytułu, ewentualnie podtytułów, lidu (pierwszy akapit po tytule zawierający w 2-3 zdaniach najważniejsze informacje), korpusu (kolejnych akapitów).

Wielu PR-owców zapomina, że notatka prasowa to nie artykuł sponsorowany. Powinniśmy wcielić się w rolę dziennikarza i napisać tekst jak najbardziej obiektywny i popierany faktami. Ważne, aby był także zwięzły i zawierał same konkrety bez tak zwanego lania wody.
Nie możemy zapomnieć o prawidłowym formatowaniu. Artykuł musi posiadać chwytliwy tytuł, akapity i śródtytuły. Zwróćmy uwagę na błędy stylistyczne i ortograficzne. Dzięki temu artykuł łatwiej się czyta i dodatkowo zwiększa prawdopodobieństwo, że dziennikarz w ogóle spojrzy na nasza pracę.
Wiele redakcji publikuje tylko takie teksty, które od razu, bez żadnych poprawek i przeróbek nadają się do druku. Dlatego tak ważne napisanie jest dobrej notatki prasowej, która nie będzie wymagać dodatkowej pracy dziennikarza.
Tytuł notatki musi być ciekawy i nie powinien zawierać nazwy firmy. W całym tekście zwróćmy uwagę na to, aby używać jak najmniej wersalików i wykrzykników.

Informacje dla prasy powinny także spełnić jeden podstawowy warunek – być informacją. Nasz komunikat musi być merytoryczny i konkretny, nieść wiedzę na dany temat, a nie odwoływać się do emocji.

Poniżej przedstawimy ci najważniejsze zasady, których musisz przestrzegać tworząc notatkę prasową.

  1. Zasada odwróconej piramidy. Jak w większości tekstów prasowych, tak i w notatce należy przestrzegać zasady odwróconej piramidy – najważniejsze informacje powinny znaleźć się na początku tekstu, zaś wątki poboczne – na końcu.
  2. Rozpocznij od chwytliwego, interesującego tytułu. W leadzie przekaż najistotniejsze informacje, napisz, czego przede wszystkim dotyczy notatka. W pierwszych akapitach poinformuj co się wydarzyło (lub będzie się działo), kiedy i gdzie. To miejsce na podstawowe informacje o wydarzeniu. W dalszej kolejności zamieść wypowiedź osoby, którą z różnych względów uznasz za ważną – może to być szef firmy, osoba odpowiedzialna za organizację wydarzenia lub ekspert branżowy. Następnie możesz zamieścić bardziej szczegółowy opis wydarzenia, dodatkowe wypowiedzi, kontekst wydarzenia, jego przewidywane skutki itp.
  3. Selekcjonuj informacje. Wybierz do notatki tylko takie informacje, które twoim zdaniem okażą się dla dziennikarza najważniejsze. Unikaj zbyt rozbudowanych opisów, trzymaj się zasady “minimum słów – maksimum treści”. Pamiętaj o tym, aby informacje były aktualne i co najważniejsze – prawdziwe. Nie zamieszczaj w notatce prasowej niesprawdzonych danych.
  4. Zachowaj obiektywność. Staraj się omijać pełne emfazy opisy “najlepszej firmy na rynku, niekwestionowanego lidera swojej branży w całej galaktyce” itp. Skup się na konkretnych danych. Pomyśl, jak możesz uwiarygodnić to, o czym piszesz – czy będą to konkretne liczby, czy może wypowiedzi ekspertów? Unikaj promocji – notatka to tekst prasowy, a nie komunikat reklamowy.
  5. Zadbaj o odpowiednią formę. Pamiętaj, że notatka powinna mieć określoną długość – można spotkać opinie, że nie może ona przekraczać długością dwóch stron A4, jednak o ile to możliwe, postaraj się zmieścić ją na jednej. Jeśli notatka jest dłuższa, stosuj interesujące i zachęcające do dalszej lektury śródtytuły.
  6. Postaraj się o to, aby tekst był przejrzysty graficznie, nie przesadzaj też z wielkimi literami i wykrzyknikami.
  7. Zwracaj uwagę na błędy. Choć wydaje się to truizmem, sprawdź notatkę jeszcze raz przed jej wysłaniem, aby wychwycić ewentualne błędy.
  8. Dodawaj multimedia. Dołącz do swojej notatki zdjęcia z wydarzenia, materiały wideo, pliki audio z wypowiedziami osób na temat wydarzenia itp. Media bardzo chętnie przyjmują takie materiały i dołączają do publikowanych notatek. To oczywistość, jednak zadbaj o wysoką jakość dodawanych do notatki multimediów.
  9. Pozostaw namiary. W mailu, do którego dołączasz  notatkę lub w samej notatce, zamieść kontakt do siebie lub/i innej osoby, na wypadek, gdyby dziennikarze chcieli uzyskać więcej informacji o konkretnym wydarzeniu.

Warto wiedzieć

Komunikacja korporacyjna wspiera organizację w osiąganiu celów, takich jak np. zwiększanie zysku i podwyższanie wartości rynkowej. Cele takie osiąga się poprzez działania polegające na wprowadzaniu innowacji, wdrażaniu strategii, realizacji planów marketingowych.

Szczególną rolę komunikacja korporacyjna pełni w spółkach notowanych na giełdach papierów wartościowych, które mają narzucony przez prawo obowiązek informowania o wynikach finansowych. Dla tego typu przedsiębiorstw istotne jest budowanie wizerunku i tzw. marki korporacyjnej, której siłę odzwierciedlają wyniki giełdowe.

Komunikacja korporacyjna to także działania w obszarze relacji inwestorskich. Tu liczy się przede wszystkim zaufanie. Aby je zdobyć i utrzymać, zarządy spółek powinny komunikować się w sposób wyważony, bardzo dokładny, klarowny i zawsze prawdziwy, nastawiony na utrzymywanie relacji w dłuższej perspektywie czasowej.

Podstawą komunikacji korporacyjnej są fakty, głęboka wiedza merytoryczna związana z daną branżą, dane finansowe. Komunikaty muszą być konstruowane w taki sposób, by nie pozostawiać pola do zróżnicowanej interpretacji przez analityków czy inwestorów.

Leave a comment

Twój adres e-mail nie będzie widoczny.


*