Equinor i Polenergia wspólnie z Łebą świętowały 665-lecie nadania praw miejskich. Mieszkańcy oraz turyści mogli odwiedzić stoisko obu firm i zadać pytania dotyczące morskich farm wiatrowych. Jedną z licznych atrakcji była możliwość przygotowania pysznego koktajlu w blenderze zasilanym ekologicznym energorowerem.
Equinor i Polenergia wspólnie realizują inwestycje na Morzu Bałtyckim i w niedalekiej przyszłości rozpoczną budowę projektów farm wiatrowych MFW Bałtyk II i MFW Bałtyk III o łącznej mocy 1440 MW. Łeba staje się centrum morskiej energetyki wiatrowej i operacji Equinor i Polenergii na Morzu Bałtyckim. W 2025 roku zostaną tu uruchomione baza i port serwisowy, które będą obsługiwały blisko 100 turbin wiatrowych.
„665 lat to długa historia i piękna tradycja, ale patrzymy też w przyszłość, a dla Łeby jest to m.in. morska energetyka wiatrowa. Dzięki realizowanym przez Equinor i Polenergię projektom MFW Bałtyk II i MFW Bałtyk III, Łeba stanie się centrum morskiej energetyki wiatrowej w Polsce, miasto uzyska kolejny impuls rozwojowy, powstaną nowe miejsca pracy – nie tylko w Łebie, ale też w całym regionie” – mówi Andrzej Strzechmiński, Burmistrz Łeby.
Podczas Dni Łeby mieszkańcy oraz turyści licznie odwiedzali stoisko Equinor i Polenergii gdzie mogli zadawać pytania na temat odnawialnej energetyki wiatrowej i morskich farm MFW Bałtyk II i MFW Bałtyk III. Dla wielu osób zaskoczeniem było jak efektywne są morskie turbiny wiatrowe. Zaledwie jeden obrót wirnika wystarczy by wyprodukować czystą energię elektryczną zaspokajającą potrzeby jednego gospodarstwa domowego przez 4 dni.
Odwiedzający stoisko mogli również sami się przekonać, jak działają odnawialne źródła energii przygotowując pyszny koktajl w blenderze zasilanym ekologicznym energorowerem.
„Z radością przyjęliśmy zaproszenie władz lokalnych na obchody święta Łeby. Chcemy, aby obecność Equinor w Polsce przyczyniła się do sprawnej transformacji energetycznej. Baza serwisowa dla farm wiatrowych MFW Bałtyk II i MFW Bałtyk III w Łebie, to długoterminowa inwestycja, która przez najbliższe dekady będzie sercem naszych operacji na Bałtyku. Pragniemy zaangażować się w rozwój lokalnych społeczności, budowę lokalnego łańcucha dostaw oraz przygotowanie i kształcenie kadr dla naszych inwestycji” – stwierdza Michał Jerzy Kołodziejczyk, Prezes Zarządu Equinor Polska.
„W Łebie czujemy dobrą energię, która pozwala sprawnie rozwijać nasze bałtyckie projekty. Bez dobrej współpracy z lokalnymi interesariuszami i bez współpracy z zagranicznymi partnerami – nie bylibyśmy dziś pionierem i jednym z liderów nowego rynku offshore w Polsce, który wspiera ochronę środowiska i zmienia polską gospodarkę w kierunku tej lepszej, zeroemisyjnej” – podkreśla Maciej Stryjecki, Dyrektor Departamentu Morskich Farm Wiatrowych Grupy Polenergia.
Realizacja projektów MFW Bałtyk II i MFW Bałtyk III zapewni nie tylko odnawialne i wydajne źródło energii, będzie również intensyfikować rozwój Łeby dzięki nowym inwestycjom i nowym miejscom pracy.
# # #
Equinor
Equinorto globalna firma energetyczna z ambicją odegrania wiodącej roli w procesie transformacji energetycznej. Jest jednym z największych deweloperów morskiej energetyki wiatrowej na świecie, buduje morskie farmy wiatrowe na Morzu Północnym, wschodnim wybrzeżu USA i na Morzu Bałtyckim. Od 2018 r. Equinor wraz z Polenergią rozwija w Polsce jedne z największych projektów morskich farm wiatrowych na Bałtyku o łącznej mocy 3 GW. Od 2021, za pośrednictwem spółki Wento inwestuje na polskim rynku również w lądowe odnawialne źródła energii rozwijając portfel projektów fotowoltaicznych o mocy 1,6 GW.
Polenergia
Polenergia to największa polska, prywatna grupa energetyczna, która składa się z pionowo zintegrowanych spółek działających w obszarze wytwarzania energii z odnawialnych i gazowych źródeł, dystrybucji i obrotu oraz sprzedaży energii elektrycznej dla klientów detalicznych i biznesowych. Kreuje innowacyjne rozwiązania łączące zeroemisyjną energetykę systemową z energetyką prosumencką. Strategicznym projektem realizowanym przez Grupę przy współpracy z Equinor jest budowa farm wiatrowych na Morzu Bałtyckim o łącznej mocy 3000 MW. Gazeta Giełdy i Inwestorów „Parkiet” uhonorowała Polenergię nagrodą „Byka i Niedźwiedzia” dla najlepszej spółki Warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych z indeksu sWIG80 w 2018 roku. Od 2021 roku akcje Polenergii wchodzą w skład indeksu mWIG40. Więcej informacji: www.polenergia.pl
Notatka prasowa to krótki tekst dziennikarski o charakterze informacyjnym. Jego zadaniem jest powiadomienie odbiorców o jakimś wydarzeniu, usłudze, produkcie, ewentualnie podanie dodatkowych informacji dotyczących tematu. Za pomocą artykułów opublikowanych na bazie notatki możemy budować naszą markę w mediach. Ale aby ktokolwiek chciał ją opublikować, notatka powinna być obiektywna, zwięzła, konkretna, przejrzysta, a przede wszystkim – ciekawa.
Podstawową umiejętnością, jaką powinna wykazać się osoba pisząca notatkę, jest zdolność informowania, przekazywania innym faktów na dany temat. Notatka powinna składać się z tytułu, ewentualnie podtytułów, lidu (pierwszy akapit po tytule zawierający w 2-3 zdaniach najważniejsze informacje), korpusu (kolejnych akapitów).
Wielu PR-owców zapomina, że notatka prasowa to nie artykuł sponsorowany. Powinniśmy wcielić się w rolę dziennikarza i napisać tekst jak najbardziej obiektywny i popierany faktami. Ważne, aby był także zwięzły i zawierał same konkrety bez tak zwanego lania wody.
Nie możemy zapomnieć o prawidłowym formatowaniu. Artykuł musi posiadać chwytliwy tytuł, akapity i śródtytuły. Zwróćmy uwagę na błędy stylistyczne i ortograficzne. Dzięki temu artykuł łatwiej się czyta i dodatkowo zwiększa prawdopodobieństwo, że dziennikarz w ogóle spojrzy na nasza pracę.
Wiele redakcji publikuje tylko takie teksty, które od razu, bez żadnych poprawek i przeróbek nadają się do druku. Dlatego tak ważne napisanie jest dobrej notatki prasowej, która nie będzie wymagać dodatkowej pracy dziennikarza.
Tytuł notatki musi być ciekawy i nie powinien zawierać nazwy firmy. W całym tekście zwróćmy uwagę na to, aby używać jak najmniej wersalików i wykrzykników.
Informacje dla prasy powinny także spełnić jeden podstawowy warunek – być informacją. Nasz komunikat musi być merytoryczny i konkretny, nieść wiedzę na dany temat, a nie odwoływać się do emocji.
Poniżej przedstawimy ci najważniejsze zasady, których musisz przestrzegać tworząc notatkę prasową.
- Zasada odwróconej piramidy. Jak w większości tekstów prasowych, tak i w notatce należy przestrzegać zasady odwróconej piramidy – najważniejsze informacje powinny znaleźć się na początku tekstu, zaś wątki poboczne – na końcu.
- Rozpocznij od chwytliwego, interesującego tytułu. W leadzie przekaż najistotniejsze informacje, napisz, czego przede wszystkim dotyczy notatka. W pierwszych akapitach poinformuj co się wydarzyło (lub będzie się działo), kiedy i gdzie. To miejsce na podstawowe informacje o wydarzeniu. W dalszej kolejności zamieść wypowiedź osoby, którą z różnych względów uznasz za ważną – może to być szef firmy, osoba odpowiedzialna za organizację wydarzenia lub ekspert branżowy. Następnie możesz zamieścić bardziej szczegółowy opis wydarzenia, dodatkowe wypowiedzi, kontekst wydarzenia, jego przewidywane skutki itp.
- Selekcjonuj informacje. Wybierz do notatki tylko takie informacje, które twoim zdaniem okażą się dla dziennikarza najważniejsze. Unikaj zbyt rozbudowanych opisów, trzymaj się zasady “minimum słów – maksimum treści”. Pamiętaj o tym, aby informacje były aktualne i co najważniejsze – prawdziwe. Nie zamieszczaj w notatce prasowej niesprawdzonych danych.
- Zachowaj obiektywność. Staraj się omijać pełne emfazy opisy “najlepszej firmy na rynku, niekwestionowanego lidera swojej branży w całej galaktyce” itp. Skup się na konkretnych danych. Pomyśl, jak możesz uwiarygodnić to, o czym piszesz – czy będą to konkretne liczby, czy może wypowiedzi ekspertów? Unikaj promocji – notatka to tekst prasowy, a nie komunikat reklamowy.
- Zadbaj o odpowiednią formę. Pamiętaj, że notatka powinna mieć określoną długość – można spotkać opinie, że nie może ona przekraczać długością dwóch stron A4, jednak o ile to możliwe, postaraj się zmieścić ją na jednej. Jeśli notatka jest dłuższa, stosuj interesujące i zachęcające do dalszej lektury śródtytuły.
- Postaraj się o to, aby tekst był przejrzysty graficznie, nie przesadzaj też z wielkimi literami i wykrzyknikami.
- Zwracaj uwagę na błędy. Choć wydaje się to truizmem, sprawdź notatkę jeszcze raz przed jej wysłaniem, aby wychwycić ewentualne błędy.
- Dodawaj multimedia. Dołącz do swojej notatki zdjęcia z wydarzenia, materiały wideo, pliki audio z wypowiedziami osób na temat wydarzenia itp. Media bardzo chętnie przyjmują takie materiały i dołączają do publikowanych notatek. To oczywistość, jednak zadbaj o wysoką jakość dodawanych do notatki multimediów.
- Pozostaw namiary. W mailu, do którego dołączasz notatkę lub w samej notatce, zamieść kontakt do siebie lub/i innej osoby, na wypadek, gdyby dziennikarze chcieli uzyskać więcej informacji o konkretnym wydarzeniu.
Leave a comment