Relokacja maszyn dla małych i dużych firm

Usługa przemieszczania (relokacji) maszyn przeznaczona jest dla przedsiębiorstw różnej wielkości, głównie dla fabryk oraz zakładów produkcyjnych dysponujących maszynami dużych rozmiarów, które trudno lub wręcz niemożliwe jest przewiezienie standardowymi pojazdami firmowymi. To także usługa dla zakładów i firm, które potrzebują przetransportować całe linie produkcyjne czy parki maszynowe.

Relokacja maszyn do nowych siedzib

Usługa taka przeznaczona jest dla firm, które albo zmieniają swoją siedzibę, na przykład wskutek rozwoju przenosząc produkcję z mniejszego do większego budynku, albo do firm, które otwierają nowe siedziby (filie lub oddziały). Coraz więcej polskich dynamicznie rozwijających się firm korzysta z takiej usługi.

Zakres usług firm oferujących transport maszyn jest różny, ale zazwyczaj jest to:

– demontaż maszyn i linii produkcyjnych
– przygotowanie ładunku do transportu
– załadunek i odpowiednie zabezpieczenie ładunku na czas transportu
– transport
– rozładunek maszyn w miejscu docelowym
– instalacja maszyn i linii produkcyjnych

Każdy zleceniodawca może oczywiście sam określić zakres zadań do wykonania. W zakres usługi, jaką jest relokacja maszyn, może wchodzić też złomowanie i utylizowanie maszyn i linii produkcyjnych lub ich części, które nie będą się już nadawać do ponownego wykorzystania. Wiele z tych firm oferuje również transport innych sprzętów, w tym elementów budynków czy innej infrastruktury.

Przenoszenie maszyn – szybko i sprawnie

Skorzystanie z usług profesjonalnej firmy transportowej spowoduje, że przemieszczanie maszyn nastąpi szybko, sprawnie i nie będzie wymagać wiele działań ze strony zleceniodawcy. Zazwyczaj to wykonawca bierze na siebie nie tylko część logistyczną, ale też wszelkie formalności.

Do transportu wykorzystywane są specjalistyczne urządzenia załadunkowe oraz pojazdy transportowe. Dzięki temu przewożone maszyny i urządzenia są odpowiednio zabezpieczone przed uszkodzeniem. Zleceniobiorca bierze też na siebie wytyczenie optymalnej trasy. Często zdarza się bowiem, że transportowane są ponadwymiarowe przedmioty, a przy ich transporcie należy wziąć pod uwagę potencjalne przeszkody na trasie w postaci mostów lub wiaduktów. Możliwe jest również, że podczas transportu wymagana będzie asysta służb, np. policji. Polecamy sprawdzoną firmę Suda Transportt, która zapewnia m.in. transport HDS Warszawa.

Montaż maszyn w miejscu docelowym często również można zlecić firmie oferującej przenoszenie maszyn. Firmy takie zatrudniają bowiem wykwalifikowanych monterów. W wielu przypadkach nie można bowiem skorzystać z usług producenta maszyn.

Przemieszczanie maszyn może obejmować zarówno pojedyncze urządzenia, jak i całe linie produkcyjne czy parki maszyn. Z oferty takiej usługo korzystać mogą zarówno małe, jak i duże firmy, niezależnie od charakteru produkcji i branży, w jakiej działają. Zazwyczaj firmy oferujące relokację maszyn nie stosują ograniczeń co do zasięgu działania. Można również skorzystać z ich usług w przypadku sprowadzenia sprzętu z zagranicy czy transportu ich do innych krajów. Profesjonalne firmy są ubezpieczone, dzięki czemu ewentualne szkody zostaną pokryte z ubezpieczenia.

Dowiedz się więcej o PR

Dzięki systematycznej analizie sytuacji firmy i jej otoczenia, większość sytuacji kryzysowych można przewidzieć. Identyfikacja zagrożeń oraz opracowanie scenariusza ewentualnego kryzysu, pozwala na wdrożenie odpowiednich działań prewencyjnych.

Profesjonalnie prowadzone działania PR zakładają stworzenie kilku podstawowych narzędzi, które wykorzystuje się w komunikacji kryzysowej:

  • podręcznik działań antykryzysowych (ang. Crisis Communication Manual) – mapa procesów komunikacji, które organizacja powinna wdrożyć, aby zminimalizować skutki kryzysu i zapobiec mu w przyszłości. Taki manual zawiera: skład sztabu antykryzysowego z podziałem na funkcje, bazę niezbędnych kontaktów i procedury postępowania w sytuacji kryzysowej,
  • pakiet materiałów antykryzysowych (ang. Crisis Pack) – a w nim między innymi: wzory oświadczeń, informacje o firmie i jej produktach lub usługach, informacje nt. bezpieczeństwa i zarządzania jakością,  informacje nt. stosunku do środowiska, społeczności lokalnych itp.,
  • Q&A (ang. Questions and Answers) – pytania i odpowiedzi, które mają wyjaśnić przyczyny powstania kryzysu oraz co się naprawdę wydarzyło, a także poinformować opinię publiczną o tym, jak organizacja chce opanować sytuację i co się wydarzy w najbliższej przyszłości,
  • informacje dotyczące konktaków z prasą,
  • zestaw materiałów dla pracowników (tzw. Briefing pack) – a w nim krótkie informacje,  co się wydarzyło, co to oznacza dla pracownika, co można zrobić, by pomóc itp.

Warto pamiętać, że komunikacja kryzysowa może pomóc w utrzymaniu wartości firmy nawet wtedy, gdy pojawią się poważne problemy.

PUBLIC RELATIONS

Notatka prasowa to krótki tekst dziennikarski o charakterze informacyjnym. Jego zadaniem jest powiadomienie odbiorców o jakimś wydarzeniu, usłudze, produkcie, ewentualnie podanie dodatkowych informacji dotyczących tematu. Za pomocą artykułów opublikowanych na bazie notatki możemy budować naszą markę w mediach. Ale aby ktokolwiek chciał ją opublikować, notatka powinna być obiektywna, zwięzła, konkretna, przejrzysta, a przede wszystkim – ciekawa.

Podstawową umiejętnością, jaką powinna wykazać się osoba pisząca notatkę, jest zdolność informowania, przekazywania innym faktów na dany temat. Notatka powinna składać się z tytułu, ewentualnie podtytułów, lidu (pierwszy akapit po tytule zawierający w 2-3 zdaniach najważniejsze informacje), korpusu (kolejnych akapitów).

Wielu PR-owców zapomina, że notatka prasowa to nie artykuł sponsorowany. Powinniśmy wcielić się w rolę dziennikarza i napisać tekst jak najbardziej obiektywny i popierany faktami. Ważne, aby był także zwięzły i zawierał same konkrety bez tak zwanego lania wody.
Nie możemy zapomnieć o prawidłowym formatowaniu. Artykuł musi posiadać chwytliwy tytuł, akapity i śródtytuły. Zwróćmy uwagę na błędy stylistyczne i ortograficzne. Dzięki temu artykuł łatwiej się czyta i dodatkowo zwiększa prawdopodobieństwo, że dziennikarz w ogóle spojrzy na nasza pracę.
Wiele redakcji publikuje tylko takie teksty, które od razu, bez żadnych poprawek i przeróbek nadają się do druku. Dlatego tak ważne napisanie jest dobrej notatki prasowej, która nie będzie wymagać dodatkowej pracy dziennikarza.
Tytuł notatki musi być ciekawy i nie powinien zawierać nazwy firmy. W całym tekście zwróćmy uwagę na to, aby używać jak najmniej wersalików i wykrzykników.

Informacje dla prasy powinny także spełnić jeden podstawowy warunek – być informacją. Nasz komunikat musi być merytoryczny i konkretny, nieść wiedzę na dany temat, a nie odwoływać się do emocji.

Poniżej przedstawimy ci najważniejsze zasady, których musisz przestrzegać tworząc notatkę prasową.

  1. Zasada odwróconej piramidy. Jak w większości tekstów prasowych, tak i w notatce należy przestrzegać zasady odwróconej piramidy – najważniejsze informacje powinny znaleźć się na początku tekstu, zaś wątki poboczne – na końcu.
  2. Rozpocznij od chwytliwego, interesującego tytułu. W leadzie przekaż najistotniejsze informacje, napisz, czego przede wszystkim dotyczy notatka. W pierwszych akapitach poinformuj co się wydarzyło (lub będzie się działo), kiedy i gdzie. To miejsce na podstawowe informacje o wydarzeniu. W dalszej kolejności zamieść wypowiedź osoby, którą z różnych względów uznasz za ważną – może to być szef firmy, osoba odpowiedzialna za organizację wydarzenia lub ekspert branżowy. Następnie możesz zamieścić bardziej szczegółowy opis wydarzenia, dodatkowe wypowiedzi, kontekst wydarzenia, jego przewidywane skutki itp.
  3. Selekcjonuj informacje. Wybierz do notatki tylko takie informacje, które twoim zdaniem okażą się dla dziennikarza najważniejsze. Unikaj zbyt rozbudowanych opisów, trzymaj się zasady “minimum słów – maksimum treści”. Pamiętaj o tym, aby informacje były aktualne i co najważniejsze – prawdziwe. Nie zamieszczaj w notatce prasowej niesprawdzonych danych.
  4. Zachowaj obiektywność. Staraj się omijać pełne emfazy opisy “najlepszej firmy na rynku, niekwestionowanego lidera swojej branży w całej galaktyce” itp. Skup się na konkretnych danych. Pomyśl, jak możesz uwiarygodnić to, o czym piszesz – czy będą to konkretne liczby, czy może wypowiedzi ekspertów? Unikaj promocji – notatka to tekst prasowy, a nie komunikat reklamowy.
  5. Zadbaj o odpowiednią formę. Pamiętaj, że notatka powinna mieć określoną długość – można spotkać opinie, że nie może ona przekraczać długością dwóch stron A4, jednak o ile to możliwe, postaraj się zmieścić ją na jednej. Jeśli notatka jest dłuższa, stosuj interesujące i zachęcające do dalszej lektury śródtytuły.
  6. Postaraj się o to, aby tekst był przejrzysty graficznie, nie przesadzaj też z wielkimi literami i wykrzyknikami.
  7. Zwracaj uwagę na błędy. Choć wydaje się to truizmem, sprawdź notatkę jeszcze raz przed jej wysłaniem, aby wychwycić ewentualne błędy.
  8. Dodawaj multimedia. Dołącz do swojej notatki zdjęcia z wydarzenia, materiały wideo, pliki audio z wypowiedziami osób na temat wydarzenia itp. Media bardzo chętnie przyjmują takie materiały i dołączają do publikowanych notatek. To oczywistość, jednak zadbaj o wysoką jakość dodawanych do notatki multimediów.
  9. Pozostaw namiary. W mailu, do którego dołączasz  notatkę lub w samej notatce, zamieść kontakt do siebie lub/i innej osoby, na wypadek, gdyby dziennikarze chcieli uzyskać więcej informacji o konkretnym wydarzeniu.

Warto wiedzieć

Etyka jest jedną z podstawowych reguł prawdziwego PR, o którym należy pamiętać jako o narzędziu z jednej strony twórczym, z drugiej – mogącym działać destruktywnie (potocznie mówi się wówczas o „czarnym PR-ze“ – więcej w tekście „Czym jest czarny PR?“). Konsultanci agencji PR w swoich działaniach powinni kierować się interesem publicznym, a ich celem ma być budowanie zaufania do organizacji.

Etykę w public relations można próbować zdefiniować w kilku podstawowych zasadach, z których wiele znajdziemy w licznych kodeksach przyjętych przez członków organizacji i stowarzyszeń branży PR.

Są to także zasady bliskie ekspertom PRIMO:

  • Stawiamy na uczciwość i rzetelność wobec naszych Klientów i adresatów działań public relations;
  • Mówimy prawdę i nie rozpowszechniamy nieprawdziwych informacji;
  • Nie podejmujemy działań, które mogą przynieść szkodę organizacji, na rzecz której realizujemy zadania PR;
  • Jeśli doradzamy przedsiębiorstwom działającym w ramach jednej branży, to reprezentujemy interesy tylko tych organizacji, których działania nie pozostają w sprzeczności lub nie stanowią wzajemnej konkurencji;
  • Dbamy o tajemnice obecnych i byłych Klientów naszej agencji oraz o ich dobra osobiste;
  • Dbałość o dobra osobiste dotyczy także współpracowników naszych Klientów oraz  adresatów działań public relations;
  • W relacjach z dziennikarzami zachowujemy profesjonalizm – dostarczamy materiały prasowe opracowane według naszej najlepszej wiedzy i zgodne ze sztuką dziennikarską, zachowując jednocześnie prawo do zgodnego z prawem zakupu powierzchni reklamowej.

Leave a comment

Twój adres e-mail nie będzie widoczny.


*