Kontakt z redakcją: kontakt@yeppas.pl
Działań public relations nie można oceniać według ujednoliconej miary. Procesy, jakie zachodzą przy realizacji strategii działań komunikacyjnych, są wszechstronne i bardzo zróżnicowane, a zatem ich ewaluacja (czyli ocena efektywności) bywa skomplikowana i kosztowna.
Aby prawidłowo zmierzyć efekty public relations, odpowiednie czynności należy więc planować już na etapie przygotowania kampanii. Kampania taka musi mieć mierzalne cele, określone w taki sposób, by można było ocenić później, czy i w jakim stopniu zostały one osiągnięte.
Efektem działań PR mogą być na przykład:
Aby je osiągnąć, agencja formułuje cele operacyjne – analizuje sytuację w przedsiębiorstwie i rekomenduje, jak ją zmienić. Dzięki takiej analizie agencja PR może wskazać braki w komunikacji i sformułować koncepcję działań, która te braki wyeliminuje. Agencja przedstawia organizacji konkretne projekty oraz definiuje sposób mierzenia ich efektywności.
Przedmiotem pomiaru efektywności działań public relations mogą być także:
Notatka prasowa to krótki tekst dziennikarski o charakterze informacyjnym. Jego zadaniem jest powiadomienie odbiorców o jakimś wydarzeniu, usłudze, produkcie, ewentualnie podanie dodatkowych informacji dotyczących tematu. Za pomocą artykułów opublikowanych na bazie notatki możemy budować naszą markę w mediach. Ale aby ktokolwiek chciał ją opublikować, notatka powinna być obiektywna, zwięzła, konkretna, przejrzysta, a przede wszystkim – ciekawa.
Podstawową umiejętnością, jaką powinna wykazać się osoba pisząca notatkę, jest zdolność informowania, przekazywania innym faktów na dany temat. Notatka powinna składać się z tytułu, ewentualnie podtytułów, lidu (pierwszy akapit po tytule zawierający w 2-3 zdaniach najważniejsze informacje), korpusu (kolejnych akapitów).
Wielu PR-owców zapomina, że notatka prasowa to nie artykuł sponsorowany. Powinniśmy wcielić się w rolę dziennikarza i napisać tekst jak najbardziej obiektywny i popierany faktami. Ważne, aby był także zwięzły i zawierał same konkrety bez tak zwanego lania wody.
Nie możemy zapomnieć o prawidłowym formatowaniu. Artykuł musi posiadać chwytliwy tytuł, akapity i śródtytuły. Zwróćmy uwagę na błędy stylistyczne i ortograficzne. Dzięki temu artykuł łatwiej się czyta i dodatkowo zwiększa prawdopodobieństwo, że dziennikarz w ogóle spojrzy na nasza pracę.
Wiele redakcji publikuje tylko takie teksty, które od razu, bez żadnych poprawek i przeróbek nadają się do druku. Dlatego tak ważne napisanie jest dobrej notatki prasowej, która nie będzie wymagać dodatkowej pracy dziennikarza.
Tytuł notatki musi być ciekawy i nie powinien zawierać nazwy firmy. W całym tekście zwróćmy uwagę na to, aby używać jak najmniej wersalików i wykrzykników.
Informacje dla prasy powinny także spełnić jeden podstawowy warunek – być informacją. Nasz komunikat musi być merytoryczny i konkretny, nieść wiedzę na dany temat, a nie odwoływać się do emocji.
Poniżej przedstawimy ci najważniejsze zasady, których musisz przestrzegać tworząc notatkę prasową.
Komunikacja korporacyjna wspiera organizację w osiąganiu celów, takich jak np. zwiększanie zysku i podwyższanie wartości rynkowej. Cele takie osiąga się poprzez działania polegające na wprowadzaniu innowacji, wdrażaniu strategii, realizacji planów marketingowych.
Szczególną rolę komunikacja korporacyjna pełni w spółkach notowanych na giełdach papierów wartościowych, które mają narzucony przez prawo obowiązek informowania o wynikach finansowych. Dla tego typu przedsiębiorstw istotne jest budowanie wizerunku i tzw. marki korporacyjnej, której siłę odzwierciedlają wyniki giełdowe.
Komunikacja korporacyjna to także działania w obszarze relacji inwestorskich. Tu liczy się przede wszystkim zaufanie. Aby je zdobyć i utrzymać, zarządy spółek powinny komunikować się w sposób wyważony, bardzo dokładny, klarowny i zawsze prawdziwy, nastawiony na utrzymywanie relacji w dłuższej perspektywie czasowej.
Podstawą komunikacji korporacyjnej są fakty, głęboka wiedza merytoryczna związana z daną branżą, dane finansowe. Komunikaty muszą być konstruowane w taki sposób, by nie pozostawiać pola do zróżnicowanej interpretacji przez analityków czy inwestorów.
Copyright © 2023 | MH Purity lite WordPress Theme by MH Themes