Październik w Pałacu Potockich

Październik w Pałacu Potockich zapowiada się niezwykle intensywnie. Czekają nas bezsenne noce pełne literatury – Noc Księgarń i Noc Poezji, spotkania poświęcone premierom książkowym i komiksom, warsztaty, wernisaż nowej wystawy w Galerii Bunkier Sztuki, a także wyjątkowy spacer. W programie Pałacu Potockich nie mogło zabraknąć wydarzeń poświęconych najmłodszym – dzieci wraz z rodzicami serdecznie zapraszamy do udziału w Literackich Chwilach oraz w warsztatach plastycznych w księgarni MOCAK-Bookstore-Bunkier. Krakowskich czytelników na pewno ucieszy fakt, że pod koniec miesiąca w Pałacu Potockich zagości Festiwal Conrada.

Literackie Chwile

Na pierwsze Literackie Chwile miesiąca zatytułowane Wszystko co dobre, czyli chwila z nowym początkiem w Pałacu Potockich zapraszamy 9 października o godz. 9.30.Na warsztatach poznamy książkę Niedźwiedź i szept wiatru autorstwa Marianne Dubuc. Podążymy tropem tytułowego niedźwiedzia, który postanowił całkowicie zmienić swój los, zostawić za sobą dom, przyjaciół oraz szczęśliwe życie. Tego samego dnia o godz. 11.15 rozpoczną się Literackie Chwile tłumaczone na język ukraiński. Na warsztatach poznamy książkę To jest moje drzewo autorstwa Oliviera Talleca. Tym razem zastanowimy się, dlaczego wiewiórka nie lubi się dzielić i trzyma kurczowo opadłe z drzewa szyszki, a jakby tego było mało, nie lubi innych i uważa się za najwspanialsze stworzenie.

Wszystkie warsztaty z cyklu Literackie Chwile poprowadzą Beata Kwiecińska i Maciej Dąbrowski. Na Literackie Chwile w Pałacu Potockich zaprasza KBF, operator programu Kraków Miasto Literatury UNESCO i współgospodarz Pałacu Potockich.

Pałacowa Noc Księgarń

7 października w przeszło 150 księgarniach w całej Polsce świętować będziemy Noc Księgarń, do której po raz kolejny dołączył Kraków Miasto Literatury UNESCO. Celem tej ogólnopolskiej inicjatywy jest szerzenie czytelnictwa i promocja kameralnych księgarń. Wśród wyjątkowych miejsc, które przygotują coś specjalnego na tę okazję, nie mogło zabraknąć księgarni MOCAK Bookstore BUNKIER w Pałacu Potockich.

O godz. 16.00 zapraszamy dzieci w wieku od 4 do 6 lat na kreatywne warsztaty plastyczno-literackie, których punktem wyjścia będą rozmowa i przemyślenia na temat cyklu życia książki – od jej powstania, poprzez półki księgarni, do rąk czytelnika. Uczestnicy zajęć będą mieli okazję stworzyć specjalne wyszywane lub wyklejane ubrania i dodatki dla swoich ulubionych książek.

O godz. 20.30 rozpocznie się zaś debata Książki z Ukrainy. Co przeczytamy w przekładzie? W rozmowie wezmą udział Marcin Gaczkowski, Aneta Kamińska, Olga Smolnytska i Marcin Żyła. Głównymi tematami spotkania będą sytuacja tłumaczy w kontekście bieżących wydarzeń oraz rynek wydawniczy w Ukrainie. Spotkanie będzie również transmitowane na żywo na fanpage’ach na Facebooku: Noc Księgarń, MOCAK Bookstore BUNKIER, Kraków Miasto Literatury UNESCO, Stowarzyszenie Tłumaczy Literatury.

Dzień wcześniej księgarnia zaprasza do udziału w Ogólnopolskim Turnieju Krzyżówek, organizowanym wraz z Fundacją Przekrój. Wszystkie szczegóły znajdziecie na stronie internetowej Nocy Księgarń oraz Instagramie MOCAK Bookstore BUNKIER.

Noc Poezji

8 października w Pałacu Potockich pierwsze skrzypce będą grały wiersze.. Wszystko za sprawą odbywającej się w Krakowie XII Nocy Poezji. Hasłem przewodnim tegorocznej edycji wydarzenia jest szeroko pojęta wolność. Jak rozumieli ją poeci minionych epok – Cyprian Kamil Norwid, Adam Mickiewicz, Józef Wybicki? Jak pojmowała ją Maria Konopnicka? Jak komentowali i komentują wolność współcześni poeci? Na te pytania poszukamy odpowiedzi m.in. podczas dwóch spotkań, które odbędą się w Pałacu Potockich.

O godz. 16.00 rozpocznie się spotkanie z Ryszardem Krynickim wokół książki Bertolta Brechta Elegie Bukowskie i inne wiersze. Rozmowa, którą poprowadzi Bogdan Tosza, dotyczyć będzie wierszy jednego z najważniejszych pisarzy niemieckich XX wieku wydanych w 2022 roku w wyborze i przekładzie Ryszarda Krynickiego, wybitnego polskiego poety..

O godz. 18.00 rozpocznie się spotkanie Poeci Krakowa: Wolności oddać nie umiem. Spotkanie z poezją i poetami toczyć się będzie wokół motywu przewodniego XII Nocy Poezji z udziałem Agaty Jabłońskiej, Joanny Oparek, Agaty Puwalskiej, Ryszarda Krynickiego, Bronisława Maja, Edwarda Pasewicza i Andrzeja Sosnowskiego. Spotkanie poprowadzi Michał Koza.

Krakowski Underground – wernisaż w Bunkrze Sztuki

8 października o godz. 18.00 odbędzie się wernisaż wystawy zatytułowanej Nowe legendy Krakowa Krakowskiego Undergroundu, który utworzyli klasycy polskiej sztuki współczesnej – Jerzy Kosałka, Zbigniew Libera, Piotr Lutyński i Adam Rzepecki. Każdy z artystó1)w ma inny styl i inne ulubione medium, a mimo to doskonale czują się razem i skutecznie pobudzają nawzajem własne talenty. Mit założycielski Krakowskiego Undergroundu stanowi Grupa Krakowska, której tradycje wspomniani twórcy kontynuują. Artyści przeciwstawiają się lokalnemu konserwatyzmowi, chcą działać niezależnie od praw rynku sztuki czy reguł instytucjonalnych. Na wystawie będziemy mogli zobaczyć zarówno prace indywidualne, jak i kolektywne. Wystawa będzie czynna od 9 października do 13 listopada 2022 roku.

Tłumaczka i jej pisarka. Spotkanie z Biserką Rajčić i Małgorzatą Lebdą

11 października o godz. 18.00 zapraszamy na kolejne spotkanie z cyklu prezentującego osobowości światowej literatury odwiedzające Kraków i goszczące w Pałacu Potockich w ramach programu rezydencji Krakowa Miasta Literatury UNESCO. Październikową rezydentką KMLU jest Biserka Rajčić, która spędzi w Pałacu Potockich miesiąc w ramach rezydencji dla tłumaczy i tłumaczek. Spotkanie z udziałem poetki Małgorzaty Lebdy będzie okazją do poznania kulisów pracy i współdziałania ludzi pióra. Spotkanie poprowadzi Paulina Małochleb.

Rynek Komiksowy

Po wakacyjnej przerwie komiks znów zagości w Pałacu Potockich. Tym razem 12 października o godz. 18.00, w ramach cyklu Rynek Komiksowy, zapraszamy na spotkanie poświęcone postaci Jerzego Skarżyńskiego, wszechstronnego polskiego artysty, któremu nieobcy być również komiks.. Zaprezentujemy nieznane dotąd wczesne ilustracje artysty, porozmawiamy o młodości i nastoletnich fascynacjach rysunkiem satyrycznym czy Janosiku, ale przede wszystkim ukażemy tego artystę w nieznanym dotąd świetle. Specjalnym gościem spotkania będzie pani Alina Skarżyńska, która przekazała Fundacji Muzeum Komiksu część archiwum po mężu, dzięki czemu jeszcze lepiej poznamy sylwetkę profesora.

OFFSET. Październik w pismach

14 października o godz. 18.00 rozpocznie się drugie spotkanie z cyklu OFFSET prezentującego krakowskie czasopisma. Tematem przewodnim najbliższej odsłony OFFSET-u będzie szeroko pojęta tyrania i jej rozmaite oblicza. Nakaz, zakaz i opresja. Przemoc. Decydowanie za innych o ich prawie do istnienia. Dominacja, która uzależnia i sieje zniszczenie dla czystej przyjemności. Argument pragnienia ponad argumentem rozumu. Wspólnie z zaproszonymi gośćmi przyjrzymy się różnym formom dominacji nad wspólnotą i zastanowimy się, jak możemy im zaradzić. Wśród gości wydarzenia znajdą się m.in. Jerzy Franczak, Piotr Siemion, Agata Bielik-Robson (online), Aaiún Nin i Paweł Łyżwiński.

Konferencja poświęcona twórczości Olgi Tokarczuk

WSZYSTKO O CZUŁOŚCI
wydarzenie towarzyszące konferencji poświęconej twórczości Olgi Tokarczuk

W niedzielę 16 października w Pałacu Potockich odbędą się wydarzenia artystyczne i spotkania towarzyszące konferencji poświęconej twórczości Olgi Tokarczuk, polskiej pisarki uhonorowanej w 2018 roku Nagrodą Nobla w dziedzinie literatury. W programie znajdą się m.in. warsztaty dla dzieci Czy przedmiotom potrzebna jest czułość?, a także spotkanie z Katarzyną Tubylewicz, autorką książki o szwedzkiej sztuce kochania, performansy i projekcje filmów Arobala, Izabeli Maciejewskiej i Gabi von Seltman, performatywne czytanie tekstów Olgi Tokarczuk oraz warsztaty z grą ero.edu prowadzone przez Domkę Spytek.

Ziarno granatu. Mitologia według kobiet

17 października o godz. 18.00 w Pałacu Potockich odbędzie się wyjątkowe spotkanie. Julia Fiedorczuk, Agnieszka Jelonek, Barbara Sadurska, Dominika Słowik i Aleksandra Zielińska opowiedzą o szczególnej książce Ziarno granatu. Mitologia według kobiet, której są współautorkami. Pisarki będą mówić o swoich bohaterkach, jak tworzyły na nowo ich historie, jak reinterpretowały kobiecie postaci z mitologii w kontekście nowoczesności.

Tłumaczki wychodzą z cienia Wyszukaj klasyka o Wandzie Kragen

W październiku cykl Wyszukaj Klasyka ponownie zagości w Pałacu Potockich. Tym razem bohaterką spotkania będzie wybitna krakowska tłumaczka, pisarka, felietonistka i podróżniczka – Wanda Kragen (1893–1982). O tej ciekawej, tajemniczej, mało znanej osobie, której zawdzięczamy m.in. polskie przekłady dzieł Musila, Weiskopfa, Zweiga czy Galsworthy’ego, opowie translatolog i bibliotekoznawca Markus Eberharter z Zakładu Badań nad Komunikacją Literacką Uniwersytetu Warszawskiego. Rozmowę, która odbędzie się 19 października o godz. 18.00, poprowadzi Marcin Wilk.

Celem cyklu Wyszukaj Klasyka – realizowanego od 2020 roku w ramach programu Kraków Miasto Literatury UNESCO – jest przypominanie wybitnych, nietuzinkowych, nierzadko genialnych autorów/autorek, tłumaczy/tłumaczek, ilustratorów/ilustratorek i wyjątkowych postaci kultury związanych z Krakowem XIX i XX wieku.

Festiwal Conrada

Tradycyjnie ostatni tydzień października w Krakowie zdominowany jest przez literaturę. W mieście odbywają się bowiem wówczas Międzynarodowe Targi Książki i Festiwal Conrada. Część festiwalowych wydarzeń gościć będzie w Pałacu Potockich. Wśród nich warto wyróżnić Queerowe Lekcje Czytania, spotkania z Danielem Mizielińskim i Michałem Figurą, estońskim pisarzem Andrusem Kivirähkiem, tłumaczami Maciejem Świerkockim, Wojciechem Charchalisem, Ireną Makarewicz oraz panel poświęcony przyszłości ukraińskiego rynku książki. Pełny program wydarzeń znajdziecie na oficjalnej stronie Festiwalu Conrada.

Jak zwykle pod koniec miesiąca odbędzie się spacer literacki. Tym razem 29 października o godz. 11.00 wyruszymy szlakiem Josepha Conrada, patrona festiwalu. Trasa wiedzie po miejscach, w których dorastał młody Józef Korzeniowski. Zobaczymy, gdzie mieszkał, uczył się, zawierał pierwsze przyjaźnie i skąd w końcu „wypłynął” na szerokie wody literatury. Podążymy też śladami jego wizyty jako sławnego już pisarza z 1914 roku. Odwiedzimy Collegium Maius i Grand Hotel. Dowiemy się, co oburzyło twórcę podczas przechadzki wzdłuż kamienic na linii A-B na Rynku Głównym. Spacer odbędzie się w trakcie Festiwalu Conrada i udowodni, że związki pisarza z miastem są nie tylko metaforyczne. Postać Josepha Conrada przybliży Agnieszka Konior.

Bruma – premiera nowej książki poetyckiej Jacka Dehnela

Pisanie o tragediach wojennych bez popadania w patos jest trudne, ale Jacek Dehnel bez wątpienia to potrafi. Wraz z Wydawnictwem a5 zapraszamy na wieczór poświęcony nowej książce poetyckiej tego autora zatytułowanej Bruma objętej patronatem Krakowa Miasta Literatury UNESCO. Rozmowę z autorem 29 października o godz. 18.00 poprowadzi Natalia de Barbaro.

Tytułowa „bruma” to przesilenie zimowe, najkrótszy dzień w roku, zimowy chłód. Taka też jest tonacja tomu – pośród różnorodności tematów i wątków przeszywa chłodem bezlitosnego spojrzenia pozbawionego złudzeń.

Wszystkie szczegóły październikowych wydarzeń znajdują się w zakładce Wydarzenia na stronie internetowej Pałacu Potockich. Na część z nich obowiązują zapisy lub wejściówki. Informacje na temat zapisów znajdują się na stronie: palacpotockich.krakow.pl.

KBF – operator programu Kraków Miasto Literatury UNESCO i współgospodarz Pałacu Potockich – zaprasza na cykliczne wydarzenia literackie, warsztaty oraz projekcje filmowe. W tym dynamicznym czasie zachęcamy również do obserwowania aktualizowanego na bieżąco programu wydarzeń:

www.facebook.com/PalacPotockichKrakow

www.facebook.com/KrakowMiastoLiteraturyUNESCO

www.instagram.com/PalacPotockichKrakow

Dowiedz się więcej o PR

Public relations (PR) to świadome, planowe i ciągłe działania, mające na celu budowanie i utrzymywanie wzajemnych i korzystnych stosunków między organizacją i jej otoczeniem. Public relations to, inaczej mówiąc, kształtowanie wizerunku organizacji w otoczeniu, poprzez prowadzenie działań, wpływających na jej postrzeganie (czyli co robi, w jaki sposób, czym się kieruje, z kim współpracuje, czy jest skuteczna). Spotyka się również skrócone określenie PR jako „relacje z otoczeniem”. Często PR kojarzymy jedynie ze współpracą z dziennikarzami, a przecież nie tylko media wpływają na wizerunek organizacji.

Do PR-u zaliczamy jeszcze inne działania, które mają znaczenie dla postrzegania organizacji:

  • Media relations (współpraca z mediami) – to ciągłe utrzymywanie kontaktu z dziennikarzami, dzięki którym w mediach (prasie, radio, telewizji) pojawiają się informacje o osiągnięciach i dokonaniach organizacji. Aby te informacje się pojawiły, konieczne jest korzystanie z odpowiednich narzędzi (narzędzia media relations). Są to m.in.: informacja prasowa, wywiad okolicznościowy w gazecie, relacja telewizyjna z imprezy, program radiowy, zaproszenie dziennikarzy na uroczystości, stała rubryka w gazecie lokalnej itp. (narzędzia media relations omawiamy szczegółowo w dalszych pytaniach).
  • Tworzenie tożsamości organizacji tzw. corporate identity (CI) – są to działania, które zmierzają do budowania oraz utrwalania określonego „obrazu” organizacji wśród jej odbiorców. W działaniach CI bardzo ważna jest spójność, konsekwencja oraz dbałość o szczegóły. Przykładami tworzenia tożsamości organizacji są np.: znak graficzny, logo, barwa, czcionka, papier i koperty firmowe, wizytówki, pieczątki, wzór pisma do odbiorców, ulotka z informacjami o organizacji, siedziba.
  • Lobbing obejmuje różnorodne działania, które zmierzają do upowszechniania idei ważnych dla organizacji, zyskiwania sojuszników dla przedsięwzięć organizacji. Lobbing to działania (rzecznictwo w określonej sprawie) zmierzające do uzyskania przychylności władz, mediów, innych zainteresowanych. Może być prowadzony na skalę krajową (np. lobbowanie za wprowadzeniem określonej ustawy) lub lokalną (np. aby władze miasta podjęły konkretne działania).
  • Zarządzanie sytuacją kryzysową - jest to odpowiednio przygotowane i przeprowadzone działanie (z wykorzystaniem pozostałych narzędzi PR) w sytuacji nagłej, niespodziewanej czy trudnej dla organizacji. Celem nie jest ukrycie nawet najtrudniejszej prawdy, ale przedstawienie jej zgodnie z rzeczywistością, z równoczesnym podjęciem działań, które zmniejszą lub usuną skutki kryzysu. Z zarządzaniem sytuacją kryzysową będziemy mieli do czynienia gdy np. na wyjeździe organizowanym przez organizację zdarzy się wypadek podczas zajęć sportowych lub gdy zostanie nagłośniona niejasna sytuacja finansowa organizacji.
  • Wydawnictwa własne  są to publikacje wydawane przez organizację, związane z jej codzienną działalnością, które „opowiadają” innym o stowarzyszeniu lub fundacji. Choć ich tematyka może dotyczyć różnych obszarów (bardzo specjalistycznych czy branżowych), wydawnictwo powinno być nośnikiem komunikatu i przesłania o organizacji. Przykładami wydawnictw są: ulotki i foldery o organizacji, roczne sprawozdanie, raport finansowy, strona internetowa, wystawa okolicznościowa.

Public relations to nic innego jak odpowiednia (pod względem czasu, miejsca i formy) komunikacja organizacji z otoczeniem, która przekłada się na bardzo wymierne korzyści: pozyskanych partnerów, zainteresowane media, nowych sponsorów lub donatorów, a także świadomych odbiorców działań.

PUBLIC RELATIONS

Notatka prasowa to krótki tekst dziennikarski o charakterze informacyjnym. Jego zadaniem jest powiadomienie odbiorców o jakimś wydarzeniu, usłudze, produkcie, ewentualnie podanie dodatkowych informacji dotyczących tematu. Za pomocą artykułów opublikowanych na bazie notatki możemy budować naszą markę w mediach. Ale aby ktokolwiek chciał ją opublikować, notatka powinna być obiektywna, zwięzła, konkretna, przejrzysta, a przede wszystkim – ciekawa.

Podstawową umiejętnością, jaką powinna wykazać się osoba pisząca notatkę, jest zdolność informowania, przekazywania innym faktów na dany temat. Notatka powinna składać się z tytułu, ewentualnie podtytułów, lidu (pierwszy akapit po tytule zawierający w 2-3 zdaniach najważniejsze informacje), korpusu (kolejnych akapitów).

Wielu PR-owców zapomina, że notatka prasowa to nie artykuł sponsorowany. Powinniśmy wcielić się w rolę dziennikarza i napisać tekst jak najbardziej obiektywny i popierany faktami. Ważne, aby był także zwięzły i zawierał same konkrety bez tak zwanego lania wody.
Nie możemy zapomnieć o prawidłowym formatowaniu. Artykuł musi posiadać chwytliwy tytuł, akapity i śródtytuły. Zwróćmy uwagę na błędy stylistyczne i ortograficzne. Dzięki temu artykuł łatwiej się czyta i dodatkowo zwiększa prawdopodobieństwo, że dziennikarz w ogóle spojrzy na nasza pracę.
Wiele redakcji publikuje tylko takie teksty, które od razu, bez żadnych poprawek i przeróbek nadają się do druku. Dlatego tak ważne napisanie jest dobrej notatki prasowej, która nie będzie wymagać dodatkowej pracy dziennikarza.
Tytuł notatki musi być ciekawy i nie powinien zawierać nazwy firmy. W całym tekście zwróćmy uwagę na to, aby używać jak najmniej wersalików i wykrzykników.

Informacje dla prasy powinny także spełnić jeden podstawowy warunek – być informacją. Nasz komunikat musi być merytoryczny i konkretny, nieść wiedzę na dany temat, a nie odwoływać się do emocji.

Poniżej przedstawimy ci najważniejsze zasady, których musisz przestrzegać tworząc notatkę prasową.

  1. Zasada odwróconej piramidy. Jak w większości tekstów prasowych, tak i w notatce należy przestrzegać zasady odwróconej piramidy – najważniejsze informacje powinny znaleźć się na początku tekstu, zaś wątki poboczne – na końcu.
  2. Rozpocznij od chwytliwego, interesującego tytułu. W leadzie przekaż najistotniejsze informacje, napisz, czego przede wszystkim dotyczy notatka. W pierwszych akapitach poinformuj co się wydarzyło (lub będzie się działo), kiedy i gdzie. To miejsce na podstawowe informacje o wydarzeniu. W dalszej kolejności zamieść wypowiedź osoby, którą z różnych względów uznasz za ważną – może to być szef firmy, osoba odpowiedzialna za organizację wydarzenia lub ekspert branżowy. Następnie możesz zamieścić bardziej szczegółowy opis wydarzenia, dodatkowe wypowiedzi, kontekst wydarzenia, jego przewidywane skutki itp.
  3. Selekcjonuj informacje. Wybierz do notatki tylko takie informacje, które twoim zdaniem okażą się dla dziennikarza najważniejsze. Unikaj zbyt rozbudowanych opisów, trzymaj się zasady “minimum słów – maksimum treści”. Pamiętaj o tym, aby informacje były aktualne i co najważniejsze – prawdziwe. Nie zamieszczaj w notatce prasowej niesprawdzonych danych.
  4. Zachowaj obiektywność. Staraj się omijać pełne emfazy opisy “najlepszej firmy na rynku, niekwestionowanego lidera swojej branży w całej galaktyce” itp. Skup się na konkretnych danych. Pomyśl, jak możesz uwiarygodnić to, o czym piszesz – czy będą to konkretne liczby, czy może wypowiedzi ekspertów? Unikaj promocji – notatka to tekst prasowy, a nie komunikat reklamowy.
  5. Zadbaj o odpowiednią formę. Pamiętaj, że notatka powinna mieć określoną długość – można spotkać opinie, że nie może ona przekraczać długością dwóch stron A4, jednak o ile to możliwe, postaraj się zmieścić ją na jednej. Jeśli notatka jest dłuższa, stosuj interesujące i zachęcające do dalszej lektury śródtytuły.
  6. Postaraj się o to, aby tekst był przejrzysty graficznie, nie przesadzaj też z wielkimi literami i wykrzyknikami.
  7. Zwracaj uwagę na błędy. Choć wydaje się to truizmem, sprawdź notatkę jeszcze raz przed jej wysłaniem, aby wychwycić ewentualne błędy.
  8. Dodawaj multimedia. Dołącz do swojej notatki zdjęcia z wydarzenia, materiały wideo, pliki audio z wypowiedziami osób na temat wydarzenia itp. Media bardzo chętnie przyjmują takie materiały i dołączają do publikowanych notatek. To oczywistość, jednak zadbaj o wysoką jakość dodawanych do notatki multimediów.
  9. Pozostaw namiary. W mailu, do którego dołączasz  notatkę lub w samej notatce, zamieść kontakt do siebie lub/i innej osoby, na wypadek, gdyby dziennikarze chcieli uzyskać więcej informacji o konkretnym wydarzeniu.

Warto wiedzieć

Dzięki systematycznej analizie sytuacji firmy i jej otoczenia, większość sytuacji kryzysowych można przewidzieć. Identyfikacja zagrożeń oraz opracowanie scenariusza ewentualnego kryzysu, pozwala na wdrożenie odpowiednich działań prewencyjnych.

Profesjonalnie prowadzone działania PR zakładają stworzenie kilku podstawowych narzędzi, które wykorzystuje się w komunikacji kryzysowej:

  • podręcznik działań antykryzysowych (ang. Crisis Communication Manual) – mapa procesów komunikacji, które organizacja powinna wdrożyć, aby zminimalizować skutki kryzysu i zapobiec mu w przyszłości. Taki manual zawiera: skład sztabu antykryzysowego z podziałem na funkcje, bazę niezbędnych kontaktów i procedury postępowania w sytuacji kryzysowej,
  • pakiet materiałów antykryzysowych (ang. Crisis Pack) – a w nim między innymi: wzory oświadczeń, informacje o firmie i jej produktach lub usługach, informacje nt. bezpieczeństwa i zarządzania jakością,  informacje nt. stosunku do środowiska, społeczności lokalnych itp.,
  • Q&A (ang. Questions and Answers) – pytania i odpowiedzi, które mają wyjaśnić przyczyny powstania kryzysu oraz co się naprawdę wydarzyło, a także poinformować opinię publiczną o tym, jak organizacja chce opanować sytuację i co się wydarzy w najbliższej przyszłości,
  • informacje dotyczące konktaków z prasą,
  • zestaw materiałów dla pracowników (tzw. Briefing pack) – a w nim krótkie informacje,  co się wydarzyło, co to oznacza dla pracownika, co można zrobić, by pomóc itp.

Warto pamiętać, że komunikacja kryzysowa może pomóc w utrzymaniu wartości firmy nawet wtedy, gdy pojawią się poważne problemy.

Leave a comment

Twój adres e-mail nie będzie widoczny.


*