Do Zarządu Grupy Aterima dołączyła jako CFO Magdalena Ociepka, posiadająca wieloletnie doświadczenie w obszarze finansów. Przez ostatnie sześć lat pełniła funkcję Dyrektora Operacji Finansowych i Ryzyka Grupy InPost S.A.
Magdalena Ociepka będzie odpowiadała nie tyko za finanse Grupy Aterima, ale również za współtworzenie strategii dynamicznego rozwoju.
– Aterima to marka z ogromnym potencjałem. Bardzo przemawia do mnie jej motto „Pracuj z głową”, jak również stosowana przez firmę zasada odpowiedzialności w biznesie. Pragnę przyczyniać się do rozwoju i umacniania pozycji rynkowej Grupy Aterima, wykorzystując swoje doświadczenie i wiedzę” – powiedziała Magdalena Ociepka.
Magdalena Ociepka ma szerokie kompetencje w obszarze finansów. Od 2016 roku do lipca 2022 roku pełniąc funkcję Dyrektora Operacji Finansowych i Ryzyka Grupy InPost S.A. była odpowiedzialna za wiele kluczowych projektów w tym m. in. za prowadzenie procesu IPO na giełdzie w Amsterdamie oraz emisję obligacji na rynku high yield i GPW. Po przejęciu InPost przez fundusz private equity – Advent w 2017 roku, zarządzała również procesem transformacji funkcji finansowej, wdrożeniem hurtowni danych oraz rozwiązań IT wspierających procesy planowania finansowego, analizy i raportowania. Wcześniej była szefową działu Audytu Wewnętrznego w Tesco Plc w regionie Europy Środkowej i Turcji, a przez pierwsze 7 lat kariery prowadziła liczne projekty audytów finansowych w Deloitte Audit. Ukończyła Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, jest biegłym rewidentem i członkiem ACCA.
Grupa Aterima łączy marki ATERIMA WORK, ATERIMA MED i ATERIMA HR, zapewniając profesjonalne usługi w obszarze usług opieki, rekrutacji i zarządzania zasobami ludzkimi. Siedziba firmy znajduje się w Krakowie, a jej oddziały m.in. Opolu, Katowicach, Rzeszowie, Gdańsku, Szczecinie, Wrocławiu czy Żorach. Oprócz terytorium Polski, firma rozwija też działalność na rynkach zagranicznych, w tym niemieckim i francuskim.
***
Grupa ATERIMA rekrutuje z głową już od 2011 roku. Historia firmy zaczęła się w Krakowie, od trójki przyjaciół. Celem było stworzenie przyjaznej organizacji, w której każdy pracownik będzie czuł sens swojej pracy. Obecnie pracować z głową można już nie tylko w stolicy Małopolski, ale także w Katowicach, Rzeszowie, Wrocławiu, Warszawie, Łodzi, Szczecinie i Gdańsku. Nie będzie przesadą stwierdzenie, że Grupa ATERIMA przekroczyła granicę Polski, ponieważ rekrutuje do pracy m.in. w Niemczech i Francji, a pracownikami firmy są także osoby spoza Polski.
Grupa ATERIMA to marki: ATERIMA WORK, ATERIMA HR i ATERIMA MED. Wszystkie charakteryzuje europejski zasięg, fachowość i specjalizacja. Dzięki temu podziałowi, każda z marek koncentruje się na docelowych działaniach a zatrudnieni specjaliści są najlepsi w swojej dziedzinie. Chcesz pracować z głową? Wielu pracowników może znaleźć swoje miejsce w jednym z działów, np. administracji, kard i płac, księgowości, rekrutacji, personalnym. W strukturach firmy funkcjonuje także działu IT, a za kreatywne zadania odpowiedzialni są pracownicy działów kreacji oraz komunikacji.
***
Notatka prasowa to krótki tekst dziennikarski o charakterze informacyjnym. Jego zadaniem jest powiadomienie odbiorców o jakimś wydarzeniu, usłudze, produkcie, ewentualnie podanie dodatkowych informacji dotyczących tematu. Za pomocą artykułów opublikowanych na bazie notatki możemy budować naszą markę w mediach. Ale aby ktokolwiek chciał ją opublikować, notatka powinna być obiektywna, zwięzła, konkretna, przejrzysta, a przede wszystkim – ciekawa.
Podstawową umiejętnością, jaką powinna wykazać się osoba pisząca notatkę, jest zdolność informowania, przekazywania innym faktów na dany temat. Notatka powinna składać się z tytułu, ewentualnie podtytułów, lidu (pierwszy akapit po tytule zawierający w 2-3 zdaniach najważniejsze informacje), korpusu (kolejnych akapitów).
Wielu PR-owców zapomina, że notatka prasowa to nie artykuł sponsorowany. Powinniśmy wcielić się w rolę dziennikarza i napisać tekst jak najbardziej obiektywny i popierany faktami. Ważne, aby był także zwięzły i zawierał same konkrety bez tak zwanego lania wody.
Nie możemy zapomnieć o prawidłowym formatowaniu. Artykuł musi posiadać chwytliwy tytuł, akapity i śródtytuły. Zwróćmy uwagę na błędy stylistyczne i ortograficzne. Dzięki temu artykuł łatwiej się czyta i dodatkowo zwiększa prawdopodobieństwo, że dziennikarz w ogóle spojrzy na nasza pracę.
Wiele redakcji publikuje tylko takie teksty, które od razu, bez żadnych poprawek i przeróbek nadają się do druku. Dlatego tak ważne napisanie jest dobrej notatki prasowej, która nie będzie wymagać dodatkowej pracy dziennikarza.
Tytuł notatki musi być ciekawy i nie powinien zawierać nazwy firmy. W całym tekście zwróćmy uwagę na to, aby używać jak najmniej wersalików i wykrzykników.
Informacje dla prasy powinny także spełnić jeden podstawowy warunek – być informacją. Nasz komunikat musi być merytoryczny i konkretny, nieść wiedzę na dany temat, a nie odwoływać się do emocji.
Poniżej przedstawimy ci najważniejsze zasady, których musisz przestrzegać tworząc notatkę prasową.
- Zasada odwróconej piramidy. Jak w większości tekstów prasowych, tak i w notatce należy przestrzegać zasady odwróconej piramidy – najważniejsze informacje powinny znaleźć się na początku tekstu, zaś wątki poboczne – na końcu.
- Rozpocznij od chwytliwego, interesującego tytułu. W leadzie przekaż najistotniejsze informacje, napisz, czego przede wszystkim dotyczy notatka. W pierwszych akapitach poinformuj co się wydarzyło (lub będzie się działo), kiedy i gdzie. To miejsce na podstawowe informacje o wydarzeniu. W dalszej kolejności zamieść wypowiedź osoby, którą z różnych względów uznasz za ważną – może to być szef firmy, osoba odpowiedzialna za organizację wydarzenia lub ekspert branżowy. Następnie możesz zamieścić bardziej szczegółowy opis wydarzenia, dodatkowe wypowiedzi, kontekst wydarzenia, jego przewidywane skutki itp.
- Selekcjonuj informacje. Wybierz do notatki tylko takie informacje, które twoim zdaniem okażą się dla dziennikarza najważniejsze. Unikaj zbyt rozbudowanych opisów, trzymaj się zasady “minimum słów – maksimum treści”. Pamiętaj o tym, aby informacje były aktualne i co najważniejsze – prawdziwe. Nie zamieszczaj w notatce prasowej niesprawdzonych danych.
- Zachowaj obiektywność. Staraj się omijać pełne emfazy opisy “najlepszej firmy na rynku, niekwestionowanego lidera swojej branży w całej galaktyce” itp. Skup się na konkretnych danych. Pomyśl, jak możesz uwiarygodnić to, o czym piszesz – czy będą to konkretne liczby, czy może wypowiedzi ekspertów? Unikaj promocji – notatka to tekst prasowy, a nie komunikat reklamowy.
- Zadbaj o odpowiednią formę. Pamiętaj, że notatka powinna mieć określoną długość – można spotkać opinie, że nie może ona przekraczać długością dwóch stron A4, jednak o ile to możliwe, postaraj się zmieścić ją na jednej. Jeśli notatka jest dłuższa, stosuj interesujące i zachęcające do dalszej lektury śródtytuły.
- Postaraj się o to, aby tekst był przejrzysty graficznie, nie przesadzaj też z wielkimi literami i wykrzyknikami.
- Zwracaj uwagę na błędy. Choć wydaje się to truizmem, sprawdź notatkę jeszcze raz przed jej wysłaniem, aby wychwycić ewentualne błędy.
- Dodawaj multimedia. Dołącz do swojej notatki zdjęcia z wydarzenia, materiały wideo, pliki audio z wypowiedziami osób na temat wydarzenia itp. Media bardzo chętnie przyjmują takie materiały i dołączają do publikowanych notatek. To oczywistość, jednak zadbaj o wysoką jakość dodawanych do notatki multimediów.
- Pozostaw namiary. W mailu, do którego dołączasz notatkę lub w samej notatce, zamieść kontakt do siebie lub/i innej osoby, na wypadek, gdyby dziennikarze chcieli uzyskać więcej informacji o konkretnym wydarzeniu.
Leave a comment