Magdalena Ociepka w Zarządzie Grupy Aterima

Do Zarządu Grupy Aterima dołączyła jako CFO Magdalena Ociepka, posiadająca wieloletnie doświadczenie w obszarze finansów. Przez ostatnie sześć lat pełniła funkcję Dyrektora Operacji Finansowych i Ryzyka Grupy InPost S.A.

Magdalena Ociepka będzie odpowiadała nie tyko za finanse Grupy Aterima, ale również za współtworzenie strategii dynamicznego rozwoju.

– Aterima to marka z ogromnym potencjałem. Bardzo przemawia do mnie jej motto „Pracuj z głową”, jak również stosowana przez firmę zasada odpowiedzialności w biznesie. Pragnę przyczyniać się do rozwoju i umacniania pozycji rynkowej Grupy Aterima, wykorzystując swoje doświadczenie i wiedzę” – powiedziała Magdalena Ociepka.

Magdalena Ociepka ma szerokie kompetencje w obszarze finansów. Od 2016 roku do lipca 2022 roku pełniąc funkcję Dyrektora Operacji Finansowych i Ryzyka Grupy InPost S.A. była odpowiedzialna za wiele kluczowych projektów w tym m. in. za prowadzenie procesu IPO na giełdzie w Amsterdamie oraz emisję obligacji na rynku high yield i GPW. Po przejęciu InPost przez fundusz private equity – Advent w 2017 roku, zarządzała również procesem transformacji funkcji finansowej, wdrożeniem hurtowni danych oraz rozwiązań IT wspierających procesy planowania finansowego, analizy i raportowania. Wcześniej była szefową działu Audytu Wewnętrznego w Tesco Plc w regionie Europy Środkowej i Turcji, a przez pierwsze 7 lat kariery prowadziła liczne projekty audytów finansowych w Deloitte Audit. Ukończyła Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, jest biegłym rewidentem i członkiem ACCA.

Grupa Aterima łączy marki ATERIMA WORK, ATERIMA MED i ATERIMA HR, zapewniając profesjonalne usługi w obszarze usług opieki, rekrutacji i zarządzania zasobami ludzkimi. Siedziba firmy znajduje się w Krakowie, a jej oddziały m.in. Opolu, Katowicach, Rzeszowie, Gdańsku, Szczecinie, Wrocławiu czy Żorach.  Oprócz terytorium Polski, firma rozwija też działalność na rynkach zagranicznych, w tym niemieckim i francuskim.

***

Grupa ATERIMA rekrutuje z głową już od 2011 roku. Historia firmy zaczęła się w Krakowie, od trójki przyjaciół. Celem było stworzenie przyjaznej organizacji, w której każdy pracownik będzie czuł sens swojej pracy. Obecnie pracować z głową można już nie tylko w stolicy Małopolski, ale także w Katowicach, Rzeszowie, Wrocławiu, Warszawie, Łodzi, Szczecinie i Gdańsku. Nie będzie przesadą stwierdzenie, że Grupa ATERIMA przekroczyła granicę Polski, ponieważ rekrutuje do pracy m.in. w Niemczech i Francji, a pracownikami firmy są także osoby spoza Polski.

Grupa ATERIMA to marki: ATERIMA WORK, ATERIMA HR i ATERIMA MED. Wszystkie charakteryzuje europejski zasięg, fachowość i specjalizacja. Dzięki temu podziałowi, każda z marek koncentruje się na docelowych działaniach a zatrudnieni specjaliści są najlepsi w swojej dziedzinie. Chcesz pracować z głową? Wielu pracowników może znaleźć swoje miejsce w jednym z działów, np. administracji, kard i płac, księgowości, rekrutacji, personalnym. W strukturach firmy funkcjonuje także działu IT, a za kreatywne zadania odpowiedzialni są pracownicy działów kreacji oraz komunikacji.

***

Dowiedz się więcej o PR

Etyka jest jedną z podstawowych reguł prawdziwego PR, o którym należy pamiętać jako o narzędziu z jednej strony twórczym, z drugiej – mogącym działać destruktywnie (potocznie mówi się wówczas o „czarnym PR-ze“ – więcej w tekście „Czym jest czarny PR?“). Konsultanci agencji PR w swoich działaniach powinni kierować się interesem publicznym, a ich celem ma być budowanie zaufania do organizacji.

Etykę w public relations można próbować zdefiniować w kilku podstawowych zasadach, z których wiele znajdziemy w licznych kodeksach przyjętych przez członków organizacji i stowarzyszeń branży PR.

Są to także zasady bliskie ekspertom PRIMO:

  • Stawiamy na uczciwość i rzetelność wobec naszych Klientów i adresatów działań public relations;
  • Mówimy prawdę i nie rozpowszechniamy nieprawdziwych informacji;
  • Nie podejmujemy działań, które mogą przynieść szkodę organizacji, na rzecz której realizujemy zadania PR;
  • Jeśli doradzamy przedsiębiorstwom działającym w ramach jednej branży, to reprezentujemy interesy tylko tych organizacji, których działania nie pozostają w sprzeczności lub nie stanowią wzajemnej konkurencji;
  • Dbamy o tajemnice obecnych i byłych Klientów naszej agencji oraz o ich dobra osobiste;
  • Dbałość o dobra osobiste dotyczy także współpracowników naszych Klientów oraz  adresatów działań public relations;
  • W relacjach z dziennikarzami zachowujemy profesjonalizm – dostarczamy materiały prasowe opracowane według naszej najlepszej wiedzy i zgodne ze sztuką dziennikarską, zachowując jednocześnie prawo do zgodnego z prawem zakupu powierzchni reklamowej.

PUBLIC RELATIONS

Notatka prasowa to krótki tekst dziennikarski o charakterze informacyjnym. Jego zadaniem jest powiadomienie odbiorców o jakimś wydarzeniu, usłudze, produkcie, ewentualnie podanie dodatkowych informacji dotyczących tematu. Za pomocą artykułów opublikowanych na bazie notatki możemy budować naszą markę w mediach. Ale aby ktokolwiek chciał ją opublikować, notatka powinna być obiektywna, zwięzła, konkretna, przejrzysta, a przede wszystkim – ciekawa.

Podstawową umiejętnością, jaką powinna wykazać się osoba pisząca notatkę, jest zdolność informowania, przekazywania innym faktów na dany temat. Notatka powinna składać się z tytułu, ewentualnie podtytułów, lidu (pierwszy akapit po tytule zawierający w 2-3 zdaniach najważniejsze informacje), korpusu (kolejnych akapitów).

Wielu PR-owców zapomina, że notatka prasowa to nie artykuł sponsorowany. Powinniśmy wcielić się w rolę dziennikarza i napisać tekst jak najbardziej obiektywny i popierany faktami. Ważne, aby był także zwięzły i zawierał same konkrety bez tak zwanego lania wody.
Nie możemy zapomnieć o prawidłowym formatowaniu. Artykuł musi posiadać chwytliwy tytuł, akapity i śródtytuły. Zwróćmy uwagę na błędy stylistyczne i ortograficzne. Dzięki temu artykuł łatwiej się czyta i dodatkowo zwiększa prawdopodobieństwo, że dziennikarz w ogóle spojrzy na nasza pracę.
Wiele redakcji publikuje tylko takie teksty, które od razu, bez żadnych poprawek i przeróbek nadają się do druku. Dlatego tak ważne napisanie jest dobrej notatki prasowej, która nie będzie wymagać dodatkowej pracy dziennikarza.
Tytuł notatki musi być ciekawy i nie powinien zawierać nazwy firmy. W całym tekście zwróćmy uwagę na to, aby używać jak najmniej wersalików i wykrzykników.

Informacje dla prasy powinny także spełnić jeden podstawowy warunek – być informacją. Nasz komunikat musi być merytoryczny i konkretny, nieść wiedzę na dany temat, a nie odwoływać się do emocji.

Poniżej przedstawimy ci najważniejsze zasady, których musisz przestrzegać tworząc notatkę prasową.

  1. Zasada odwróconej piramidy. Jak w większości tekstów prasowych, tak i w notatce należy przestrzegać zasady odwróconej piramidy – najważniejsze informacje powinny znaleźć się na początku tekstu, zaś wątki poboczne – na końcu.
  2. Rozpocznij od chwytliwego, interesującego tytułu. W leadzie przekaż najistotniejsze informacje, napisz, czego przede wszystkim dotyczy notatka. W pierwszych akapitach poinformuj co się wydarzyło (lub będzie się działo), kiedy i gdzie. To miejsce na podstawowe informacje o wydarzeniu. W dalszej kolejności zamieść wypowiedź osoby, którą z różnych względów uznasz za ważną – może to być szef firmy, osoba odpowiedzialna za organizację wydarzenia lub ekspert branżowy. Następnie możesz zamieścić bardziej szczegółowy opis wydarzenia, dodatkowe wypowiedzi, kontekst wydarzenia, jego przewidywane skutki itp.
  3. Selekcjonuj informacje. Wybierz do notatki tylko takie informacje, które twoim zdaniem okażą się dla dziennikarza najważniejsze. Unikaj zbyt rozbudowanych opisów, trzymaj się zasady “minimum słów – maksimum treści”. Pamiętaj o tym, aby informacje były aktualne i co najważniejsze – prawdziwe. Nie zamieszczaj w notatce prasowej niesprawdzonych danych.
  4. Zachowaj obiektywność. Staraj się omijać pełne emfazy opisy “najlepszej firmy na rynku, niekwestionowanego lidera swojej branży w całej galaktyce” itp. Skup się na konkretnych danych. Pomyśl, jak możesz uwiarygodnić to, o czym piszesz – czy będą to konkretne liczby, czy może wypowiedzi ekspertów? Unikaj promocji – notatka to tekst prasowy, a nie komunikat reklamowy.
  5. Zadbaj o odpowiednią formę. Pamiętaj, że notatka powinna mieć określoną długość – można spotkać opinie, że nie może ona przekraczać długością dwóch stron A4, jednak o ile to możliwe, postaraj się zmieścić ją na jednej. Jeśli notatka jest dłuższa, stosuj interesujące i zachęcające do dalszej lektury śródtytuły.
  6. Postaraj się o to, aby tekst był przejrzysty graficznie, nie przesadzaj też z wielkimi literami i wykrzyknikami.
  7. Zwracaj uwagę na błędy. Choć wydaje się to truizmem, sprawdź notatkę jeszcze raz przed jej wysłaniem, aby wychwycić ewentualne błędy.
  8. Dodawaj multimedia. Dołącz do swojej notatki zdjęcia z wydarzenia, materiały wideo, pliki audio z wypowiedziami osób na temat wydarzenia itp. Media bardzo chętnie przyjmują takie materiały i dołączają do publikowanych notatek. To oczywistość, jednak zadbaj o wysoką jakość dodawanych do notatki multimediów.
  9. Pozostaw namiary. W mailu, do którego dołączasz  notatkę lub w samej notatce, zamieść kontakt do siebie lub/i innej osoby, na wypadek, gdyby dziennikarze chcieli uzyskać więcej informacji o konkretnym wydarzeniu.

Warto wiedzieć

Opracowanie strategii PR to proces, który wymaga wiedzy i praktyki, ale też dokładnej analizy danych, które zostaną pozyskane np. w wyniku audytu komunikacyjnego poprzedzającego cały proces tworzenia strategii.

Elementy, które tworzą strategię public relations, to:

  • Analiza SWOT lub analiza sytuacji wyjściowej, która pozwoli zdefiniować problemy związane z komunikacją i wizerunkiem, mocne i słabe strony organizacji oraz jej szanse i zagrożenia,
  • Audyt komunikacyjny, który pomoże określić, jakie kanały informacji funkcjonują w organizacji i na ile są skuteczne, czego oczekują pracownicy, kontrahenci czy klienci. Audyt umożliwia ponadto zweryfikowanie, czy organizacja jest otwarta np. na krytykę lub wymianę opinii,
  • Analiza otoczenia – dzięki niej działania PR zawarte w strategii zostaną przygotowane z myślą o konkretnych grupach odbiorców,
  • Cele komunikacyjne,
  • Tzw. key messages, czyli główne przekazy, wokół których budujemy strategię,
  • Plan działania, czyli konkretne propozycje działań operacyjnych i narzędzia, które są rekomendowane do ich realizacji,
  • Budżet i harmonogram,
  • Ewaluacja, czyli zmierzenie efektywności działań ujętych w strategii public relations.

Leave a comment

Twój adres e-mail nie będzie widoczny.


*